TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Demontere hanskerommet

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #24531  av hovik

Hei

Sitter å sliter med å få demontert hankserommet. Å få ut hele saken er greit, men å skille de 2 platene forran er værre.

Er disse limt, og hvordan er det mulig å skille de ?
Vedlegg
Hvordan demontere denne boksen ?
Hvordan demontere denne boksen ?
DSC00225.JPG (45.88 kiB) Vist 2517 ganger

#24541  av Christian

Har aldri demontert det, så jeg kan ikke hjelpe :)
Hvorfor skal du ha det opp?

#24543  av hovik

Blingsa litt å trodde det var dobbel vegg på siden ut mot kupeen. Jeg holder på å montere nytt anlegg + pc i bilen, og tenkte å montere hovedkort (mini-itx + hd i hanskerommet, men kan like godt feste det med skruer inn fra siden.

Fikk skjermen som skal brukes i dag, kan bli ganske fett 8)
Er 1-din stor 7" touch screen. Skal poste full story når ferdig.
Vedlegg
Skjer åpen
Skjer åpen
DSC00227.JPG (19.26 kiB) Vist 2500 ganger
Skjerm lukket
Skjerm lukket
DSC00226.JPG (36.94 kiB) Vist 2500 ganger

#24577  av saus

hva slags operativsystem skal du bruke på boksen da? og hvordan blir touch screen aktivert i forhold til OS'et? Tenker på å kjøpe meg en screen selv, hva betalte du for din? jeg vurderer kjøpe en dvd pakke da.

#24629  av hovik

saus skrev:hva slags operativsystem skal du bruke på boksen da? og hvordan blir touch screen aktivert i forhold til OS'et? Tenker på å kjøpe meg en screen selv, hva betalte du for din? jeg vurderer kjøpe en dvd pakke da.
Jeg regner med å kjøre windows xp på den, hovedgrunnen er wlan kortet og muligheten for å bruke kameraer med directX støtte (foretrekker det fremfor V4L).

Skjermen er med touch og vga inngang. Den kom på nesten 5 lapper fra http://digitalww.com (Skjerm uten vga inngang er betydelig billigere). Han er tom for vga kits nå, og regn med laaaang leveringstid derfra, opptil 2 mnd.

#24811  av Goose

Så du driver å monterer PC i bilen?
Kult, Faktisk så gjør det samme.
Har bestilt ny skjerm nå med VGA inngang.
PCen er på plass og strømmforsyningen driver jeg å jobber med 12V @ 6A spennings regulator.
Bruker mediacar til å driver PC interfacen og har planer om å kjøre GPS etterhvert.
Har drevet med PC i bil prosjektet i 1 år nå, begynner å få rimelig bra oversikt.