TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Sportsluft filter

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #209156  av inzane2012

Har bestillt meg ett Pipercross viper filter til bilen min og lurer på om det er noen her som har noen erfaringer med det filteret? en kompis her hjemme anbefalte det på det sterkeste og sa jeg kunne rekne med en ganske bra forskjell i lyd når jeg i tillegg får på eff.anlegg

#209212  av lasse

Har ingen erfaring med pipercross, men jeg kan skrive under på at det blir endel mer lyd med luftfilter i MR2'en din, det sitter jo rett bak hodet ditt, og motoren er ikke lydisolert i det hele tatt, ordenlig gromlyd ved pådrag i tuneller...

#209315  av inzane2012

han kompisen min har ett vanling kona pipercross filter i sin bmw og lyden av den er vertfall helt enorm, men det som jeg har bestilt ligger selve filteret inni en slags "karbon boks", men en slange på enden som føres ned mot luftintaket på førersiden, gjør at filteret suger mest mulig kaldluft:)

link: http://www.bsbildeler.no/butikk/visvare ... /9438/9916

#209324  av villejan

Viper filteret er et universal filter som passer flere modeller. Jeg har selv bestillt et kit som skal passe mr2. Dette er også fra Pipercross.
Veldig fin lyd i disse filtrene, men det gir veldig MYE lyd.

#209388  av ArildM

Bilde

Fikk "bolt-on kit" fra Pipercross i fra Deamon Tweeks i england (dog ikke viper kittet), storfornøyd 8) Litt kvassere lyd enn orginalt, men ikke noe øredøvende. Så ble motor-rommet ca 10 ganger bedre når en fikk kasta ut det "lille" orginale filteret :twisted:

#209401  av inzane2012

såg ganske mye bedre ut med det filteret ja;)

men hva med de boksene som ligger vedsiden av selve filteret? lest litt på forumet at det er noen resonasbokser eller noe sånt, men jeg lurte på om de har noen skikkelig funksjon eller går det helt fint å ta dem vekk??

BTW: skal huske på å legge ut noen bilder av fliteret for seg selv og etter det er komt inn i bilen:)