TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• SFOOR

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt alle andre Toyota modeller
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt alle andre Toyota modeller
 #211417  av wacky

Noen som vet, av egen erfaring, hvor lang saksbehandlingstid man må regne med når denne gjengen skal avgjøre saker? Vanlig byråkrat opplegg med flere måneders behandlingstid?

#224882  av Dr.Ling

Sent svar, men dog.
Iflg andre fori tror jeg SFOOR for det meste behandler motorsykler/choppere, kitcars etc. Fått inntrykk av at BT etter flere tiår med press fra det miljøet opprettet SFOOR, og også som et organ som kunne være rådgivende til distriktskontorene i saker de ikke klarer å håndtere selv.

Så når det gjelder oss stakkars Toyota (og Nissan) -eiere kan vi neppe søke direkte til SFOOR mtp godkjenning. Tenkte at dette var en mulighet selv, siden vi alle får samme svar om at vi må skaffe papirer fra importør, noe som har vist seg umulig.

Når det gjelder MR2 ombygd til turbo har det nå løsnet litt, ihvertfall for Jumbo med hjelp av TOYPARTS i Bergen, men vet ikke hvor lenge den moroa varer.
En annen mulighet er å få godkjent i Sverige eller Tyskland først, slik at man ihvertfall har noen papirer når man drar på stasjonen.

#224904  av sx-4-ever

Naboen min er med i den gruppen. :P

#224905  av Dr.Ling

sx-4-ever skrev:Naboen min er med i den gruppen. :P
Er han ofte innom garasjen din og inspiserer? ;)
Får håpe han skiller mellom arbeid og fritid, og er en grei kar.

#225571  av sx-4-ever

Dr.Ling skrev:
Han er veldig grei. Men han godkjente ikke supaen da jeg var nede med tuv papirene til den andre MKIV'n jeg hadde. :P
Han driver og bygger en del biler nedi garasjen sin. Holder på for det meste og bygger gamle porcher.

#225617  av wacky

Starten denne tråden fordi jeg ventet på at N4S skulle få registrert en jdm MR2 turbo som de importerte fra Japan. Det ga de til slutt opp. Etter mange samtaler med gutta i N4S sitter jeg igjen med inntrykket som man ofte får av offentlige intanser: De jobbet mot en gjeng med byråkrater som har for lite kunnskap om det de skal holde på med og rir paragrafene inn i solnedgangen. At veidirektoratet kan holde på slik som de gjør viser bare at det går ikke an å ha et organ som tar siste beslutning og som samtidig kontrollerer seg selv i sakene hvor det er tvilsomme saker.

Måtte folk som ender opp i veidirektoratet blir skillt ut ved fødselen.....

#228775  av Ã¸f

sx-4-ever skrev:
Dr.Ling skrev:
Han er veldig grei. Men han godkjente ikke supaen da jeg var nede med tuv papirene til den andre MKIV'n jeg hadde. :P
Han driver og bygger en del biler nedi garasjen sin. Holder på for det meste og bygger gamle porcher.
er det porscher som er norsk-regget?
hmm...kanskje jeg skal bytte ut supraèn.hehe.

#228898  av sx-4-ever

Det er skilter ja. Har bare sett den ene bilen. En gul "gammel" cab.. Har mye runde former. Runde lykter osv. Har ikke peiling hvilken modell det er.
Er ikke gammel, men skal se gammel ut ;) På en måte :P Gammel modell.

Men ryktene sier han har bygget flere.