Side 1 av 1

SFOOR

Legg innLagt inn:08 des 2006 10:07
av wacky
Noen som vet, av egen erfaring, hvor lang saksbehandlingstid man må regne med når denne gjengen skal avgjøre saker? Vanlig byråkrat opplegg med flere måneders behandlingstid?

Legg innLagt inn:25 feb 2007 21:34
av Dr.Ling
Sent svar, men dog.
Iflg andre fori tror jeg SFOOR for det meste behandler motorsykler/choppere, kitcars etc. Fått inntrykk av at BT etter flere tiår med press fra det miljøet opprettet SFOOR, og også som et organ som kunne være rådgivende til distriktskontorene i saker de ikke klarer å håndtere selv.

Så når det gjelder oss stakkars Toyota (og Nissan) -eiere kan vi neppe søke direkte til SFOOR mtp godkjenning. Tenkte at dette var en mulighet selv, siden vi alle får samme svar om at vi må skaffe papirer fra importør, noe som har vist seg umulig.

Når det gjelder MR2 ombygd til turbo har det nå løsnet litt, ihvertfall for Jumbo med hjelp av TOYPARTS i Bergen, men vet ikke hvor lenge den moroa varer.
En annen mulighet er å få godkjent i Sverige eller Tyskland først, slik at man ihvertfall har noen papirer når man drar på stasjonen.

Legg innLagt inn:25 feb 2007 23:34
av sx-4-ever
Naboen min er med i den gruppen. :P

Legg innLagt inn:25 feb 2007 23:44
av Dr.Ling
sx-4-ever skrev:Naboen min er med i den gruppen. :P
Er han ofte innom garasjen din og inspiserer? ;)
Får håpe han skiller mellom arbeid og fritid, og er en grei kar.

Legg innLagt inn:01 mar 2007 23:00
av sx-4-ever
Dr.Ling skrev:
sx-4-ever skrev:Naboen min er med i den gruppen. :P
Er han ofte innom garasjen din og inspiserer? ;)
Får håpe han skiller mellom arbeid og fritid, og er en grei kar.
Han er veldig grei. Men han godkjente ikke supaen da jeg var nede med tuv papirene til den andre MKIV'n jeg hadde. :P
Han driver og bygger en del biler nedi garasjen sin. Holder på for det meste og bygger gamle porcher.

Legg innLagt inn:02 mar 2007 10:16
av wacky
Starten denne tråden fordi jeg ventet på at N4S skulle få registrert en jdm MR2 turbo som de importerte fra Japan. Det ga de til slutt opp. Etter mange samtaler med gutta i N4S sitter jeg igjen med inntrykket som man ofte får av offentlige intanser: De jobbet mot en gjeng med byråkrater som har for lite kunnskap om det de skal holde på med og rir paragrafene inn i solnedgangen. At veidirektoratet kan holde på slik som de gjør viser bare at det går ikke an å ha et organ som tar siste beslutning og som samtidig kontrollerer seg selv i sakene hvor det er tvilsomme saker.

Måtte folk som ender opp i veidirektoratet blir skillt ut ved fødselen.....

Legg innLagt inn:17 mar 2007 18:31
av øf
sx-4-ever skrev:
Dr.Ling skrev:
sx-4-ever skrev:Naboen min er med i den gruppen. :P
Er han ofte innom garasjen din og inspiserer? ;)
Får håpe han skiller mellom arbeid og fritid, og er en grei kar.
Han er veldig grei. Men han godkjente ikke supaen da jeg var nede med tuv papirene til den andre MKIV'n jeg hadde. :P
Han driver og bygger en del biler nedi garasjen sin. Holder på for det meste og bygger gamle porcher.
er det porscher som er norsk-regget?
hmm...kanskje jeg skal bytte ut supraèn.hehe.

Legg innLagt inn:18 mar 2007 03:14
av sx-4-ever
Det er skilter ja. Har bare sett den ene bilen. En gul "gammel" cab.. Har mye runde former. Runde lykter osv. Har ikke peiling hvilken modell det er.
Er ikke gammel, men skal se gammel ut ;) På en måte :P Gammel modell.

Men ryktene sier han har bygget flere.