Side 1 av 1
TTE Turbokit. 2000mod mr2
Legg innLagt inn:11 des 2006 09:35
av Zupra
Hei! Er det noen som vet prisen på TTE sitt turbokit. Fikk beskjed fra toyota at de ikke hadde tatt det inn for salg. Så de hadde ikke pris. Men noen som kanskje har sjekket med TTE?

Legg innLagt inn:11 des 2006 12:22
av Magne_F
Send PM til Jan Erik. Jeg tror han har litt oversikt. Skal jeg tippe så vil jeg tro at det ligger på noe av det samme som mitt kit fra Lampka, mellom 40 og 50 lapper. Snakker da om et fult kit ferdig montert. Sikkert billigere å kjøpe deler.
Legg innLagt inn:11 des 2006 14:43
av Zupra
Magne_F skrev:Send PM til Jan Erik. Jeg tror han har litt oversikt. Skal jeg tippe så vil jeg tro at det ligger på noe av det samme som mitt kit fra Lampka, mellom 40 og 50 lapper. Snakker da om et fult kit ferdig montert. Sikkert billigere å kjøpe deler.
Hva liksom det jeg også tenkte.
Nei tenkte nå bare på delene, montering gjør vi sjøl.
Takk ..
Legg innLagt inn:11 des 2006 19:16
av Magne_F
Lykke til. Turbo kan i alle fall anbefales på det sterkeste..

Legg innLagt inn:12 des 2006 08:12
av Zupra
Magne_F skrev:Lykke til. Turbo kan i alle fall anbefales på det sterkeste.. 
Hvor mye fikk du utav ditt kit? Prisene var 48.000kr ink.mva. på TTE sitt kit. men det hentes da ut ca. 190hk, vet jo at det er fort gjort og hente ut mer. men er interesert i hvilket kit som har best utgangspunkt.

Legg innLagt inn:12 des 2006 23:41
av Magne_F
Skal være tatt ut ca 200 hp og ca 250 nm i mitt. Er veldig fornøyd med Kit'et og jobben som er gjort, men tror du skal være litt forsiktig med Lampka. I allefall om du skal ha bilen godkjent. Jeg har enda ikke fått papirer som jeg har turt å vise til biltilsynet.
Lampka er vistnok også litt skeptiske til å montere kit på 2000 og 2001 modeller. Lurer på om det er pga de problemene som har vært med disse motorene.
PS! Skal du ta mange "rivstarter" må du nok regne med å bytte clutch på sikt også..

Legg innLagt inn:12 des 2006 23:49
av Zupra
Magne_F skrev:Skal være tatt ut ca 200 hp og ca 250 nm i mitt. Er veldig fornøyd med Kit'et og jobben som er gjort, men tror du skal være litt forsiktig med Lampka. I allefall om du skal ha bilen godkjent. Jeg har enda ikke fått papirer som jeg har turt å vise til biltilsynet.
Lampka er vistnok også litt skeptiske til å montere kit på 2000 og 2001 modeller. Lurer på om det er pga de problemene som har vært med disse motorene.
PS! Skal du ta mange "rivstarter" må du nok regne med å bytte clutch på sikt også.. 
Ok Nei, er ikke jeg som skal ha dette men.vi skal slege det til en kunde. Og vi skal sette det i sammen. Men kunden trur jeg ikke bryr seg så velidg mye om godkjenning. Er jo litt vanskelig for de og finne ut av hva som er gjort på den..
Ja hadde egentlig regna med og bytte clutch med en gang. Men skal sjekke litt mer rundt turbokit før det blir noe.
Legg innLagt inn:12 des 2006 23:53
av Magne_F
Står en del om både bilen til Jan Erik og bilen min i forumet, samt litt annet om turbo så du kan jo søke litt her. Ellers finnes det mange andre bra forum som f.eks
http://www.spyderchat.com.
Legg innLagt inn:06 jan 2007 13:21
av veislakt
Jeg har også luktet litt på å sette inn turbo til våren. Har en 2000 modell.
Jeg dro innom den lokale Toyota sjappa og snakket med en mekaniker. Han frarådet meg på det sterkeste å sette turbo i denne. Han sa han hadde vært borti to biler før som hadde fått store problemer i etterkant. Han ville ikke si hva problemene var, men at bilene hadde vært inne på service mange ganger i løpet av kort tid, og probleme kom tilbake med en gang.
Noen andre som kjenner til dette?
Legg innLagt inn:06 jan 2007 16:57
av STIRLING
Grunnen til at dette blir frarådet er pga Blokka er ikke sterk nok..
Det lille kitte som drar ut 200hk fungerer sikkert, men mer er ikke å anbefalle hvis du vil ha problemfri bil tur..
Alle vet at 1zz motorene til Toyota sliter med olje forbruk.
Legg innLagt inn:07 jan 2007 20:34
av jan-erik
STIRLING skrev:Grunnen til at dette blir frarådet er pga Blokka er ikke sterk nok..
Det lille kitte som drar ut 200hk fungerer sikkert, men mer er ikke å anbefalle hvis du vil ha problemfri bil tur..
Alle vet at 1zz motorene til Toyota sliter med olje forbruk.
Blokka i seg selv tåler dette. Verre med innmaten. 200hk fungerer som bare det uten noen som helst problemer. Når du 250-300hk bør du begynne å tenkte på å bytte innmat (stempler, råder, lagre). Da blir alt fort veldig dyrt, men det gjør jo all trimming som begynner å tøye grenser.
I Norge er det altfor liten kunnskap om disse motorene, så anbefaler
http://www.spyderchat.com for å kunne lese innlegg der, så for folk gjøre seg opp en mening om hva som er lurt. Er sikkert over 100 stk der world wide som har turbo konvertert 1zz motorene. At ting går galt kan også ha sammenheng med feiltuning, slurv under montering, eller bare at motoren i utgangspunktet kanskje ikke var helt frisk. I mitt tilfelle var det kanskje det siste i mulig sammenheng med det første.... , så derfor står bilen min for tiden.
Men du verden å artig det var når den gikk

Legg innLagt inn:07 jan 2007 20:54
av Magne_F
Som jeg har skrevet før så ville ikke Lampka, som har montert turbo kit i min, montere dette i biler eldre enn 2002 modeller. Noen som har forslag til hvorfor?