STIRLING skrev:Grunnen til at dette blir frarådet er pga Blokka er ikke sterk nok..
Det lille kitte som drar ut 200hk fungerer sikkert, men mer er ikke å anbefalle hvis du vil ha problemfri bil tur..
Alle vet at 1zz motorene til Toyota sliter med olje forbruk.
Blokka i seg selv tåler dette. Verre med innmaten. 200hk fungerer som bare det uten noen som helst problemer. Når du 250-300hk bør du begynne å tenkte på å bytte innmat (stempler, råder, lagre). Da blir alt fort veldig dyrt, men det gjør jo all trimming som begynner å tøye grenser.
I Norge er det altfor liten kunnskap om disse motorene, så anbefaler
http://www.spyderchat.com for å kunne lese innlegg der, så for folk gjøre seg opp en mening om hva som er lurt. Er sikkert over 100 stk der world wide som har turbo konvertert 1zz motorene. At ting går galt kan også ha sammenheng med feiltuning, slurv under montering, eller bare at motoren i utgangspunktet kanskje ikke var helt frisk. I mitt tilfelle var det kanskje det siste i mulig sammenheng med det første.... , så derfor står bilen min for tiden.
Men du verden å artig det var når den gikk
