TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Cameleonlakkering av MK2 (ps.hjelp meg markus :D)

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #24998  av cameleon

Har tenkt på dete temmelig lenge nå. Har så inderligens lyst til å lakkere bilen min i cameleon lakk. men har ingen anelse om hva det koster eller hvor en får tak i det. Jeg kjenner profesjonelle lakkerere som gjør jobben for meg, så det eneste jeg trenger er å skaffe lakken. Hva koster det for lakken på en mr2 mk2?

Kan du hjelpe meg litt markus?
 #24999  av chris

cameleon skrev:Har tenkt på dete temmelig lenge nå. Har så inderligens lyst til å lakkere bilen min i cameleon lakk. men har ingen anelse om hva det koster eller hvor en får tak i det. Jeg kjenner profesjonelle lakkerere som gjør jobben for meg, så det eneste jeg trenger er å skaffe lakken. Hva koster det for lakken på en mr2 mk2?

Kan du hjelpe meg litt markus?
Får tak i er ikke så vanskelig. Alle proffe som driver med lakk, får tak i effektlakk. Men du må også tenke på hvordan du bruker bilen din. Effektlakk blir ikke pent med steinsprut og sånt ;)

#25016  av Christian

Steinsprut er kjip uansett det ja, men spesielt om man har camelonlakk :?

#25017  av cameleon

Ja jeg har hørt om det der med steinsprut. Skjer det noe må en lakkere om hele pakka. Men hadde alikevel vært moro å fått den lakkert slik :D

#25034  av Mr2 Mk2

cameleon skrev:Skjer det noe må en lakkere om hele pakka. Men hadde alikevel vært moro å fått den lakkert slik :D
why?OM man legger på litt lakk vil det da skille seg ut fra det andre,ettersom lyset skifter?

#25036  av MRQuoc

kan jo bare kalle de små "skadene" som du har omlakkert , for Sorte hull .. sjarmerende og søtt

#25054  av cameleon

Jostein skrev:
cameleon skrev:Skjer det noe må en lakkere om hele pakka. Men hadde alikevel vært moro å fått den lakkert slik :D
why?OM man legger på litt lakk vil det da skille seg ut fra det andre,ettersom lyset skifter?
så vidt jeg vet så må hele bilen lakkeres om hvis det skal "matche" hele veien rrundt med lakkering. kan sikkert bare lakkere fronten eller hva det nå enn er, men vil tro at det skiller seg ut ganske mye pga lysvinklene og slik :)

#25118  av TomG

Har drevet med lakking endel.
Alle typer multi lag lakk typer, er noe drit når man får lakk skader.
Camelon effekten får man ved å variere trykket man lakker med i de forskjellige lagene. Noen ganger går det an og reparere ved å fjerne klar lakk og siste basen, og gjenta lakk prosedyren. Men det er både dyrt og vanskelig å gjøre en god jobb, spesielt om lakken har vært på bilen i litt lengre tid (over 1 år) pga, lys bleking.

T

#25136  av mk1 black limited

Christian skrev:Steinsprut er kjip uansett det ja, men spesielt om man har camelonlakk :?
Ikke noe problem - "Det der? Det er etter en racing incident..."

:-D

#25149  av Christian

Hehe. det er måten å ta det på ja :)
Kommer til å holde meg til ei farge, får heller prøve å finne noen decals for å skille meg litt ut...sorry til alle som liker camelonlakk, men det er for mye penger som heller bør gå i noe annet :wink:
Men pent er det! :)

#25160  av erling

Skiller deg vel mest ut hvis du lar være med dekaler på en allerede stylet bil... :wink:
Dekaler er vel for kvisete rånere som ennå lukter fostervann...? :P:P

Er enig med deg med kamelonlakken egentlig.. Ganske upraktisk, ihvertfall på en bruksbil, og gøyere med mere sprut i motor først. :)

#25173  av cameleon

erling skrev:Skiller deg vel mest ut hvis du lar være med dekaler på en allerede stylet bil... :wink:
Dekaler er vel for kvisete rånere som ennå lukter fostervann...? :P:P:)

:mrgreen: Dritbra hehe.
Er enig med deg med kamelonlakken egentlig.. Ganske upraktisk, ihvertfall på en bruksbil, og gøyere med mere sprut i motor først. :)
Høres ut som det blir sort lakkering allikevel da :D Synes egentlig at decaler er ganske usj jeg. Er noen få jeg har sett som jeg synes er pene på biler, men det er ikke mange. Her ute på fosen (bondelandet) hvor nermeste nabo er tre mil unna så er det veldig populært med sånne sjakkruter på biler. Spesielt på bmw og volvo. Har en her ute som heter Martin (AKA "snusleppa") som disponerer en volvo 240 som er dekt en ca 40% (og da tar jeg ikke i) med sjakkruruter. Er litt usj usj spør du meg, men smaken er som baken :)

Eller det blir vel litt feil å si da i og med at jeg har ei venninne med den knall rumpa. Sånne skikkelige faste boller som gnisses mot hverandre hver gang hun går, som digger sierra. Ikke noe negativt med sierra, men med ei sånn rompe så burde hun ha kjørt interessen litt lengre opp i systemet :wink:

#25181  av Christian

erling skrev:Skiller deg vel mest ut hvis du lar være med dekaler på en allerede stylet bil... :wink:
Er ikke akkurat planen å dekke bilen 50% heller da :wink:

#25183  av cameleon

Christian skrev:
Er ikke akkurat planen å dekke bilen 50% heller da :wink:
Vet at det er et tysk firma som driver med sånne decaler som faktisk er temmelig pene. Mener de stod i siste utgave av bladet REDLINE om noe slik. Var i allefall en slags seria med tribal og skikkelig profft lagde blder som kunne settes på bilen. Har faktisk kunne tenkt meg noe slik selv. Men jeg vet ikke hva hjemmesiden deres er. Eller hva de heter for den saks skyld :cry:

Men hvis du finner noe som er skikkelig så sett på :)
Men personlig har du jo en helt usedvanlig flott MR2 i utgangspunktet da, så stor mer utsenedemessig mener jeg ikke at du trenger. Men det er min mening da :wink:

#25227  av erling

cameleon skrev:Men personlig har du jo en helt usedvanlig flott MR2 i utgangspunktet da, så stor mer utsenedemessig mener jeg ikke at du trenger. :wink:
Den er jo det. Ble jo heftig rå med de 18tommerne. :)