TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Ct20 overhaling

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #212549  av CelicaGT

Sendte inn min Ct20 til overhaling hos Turbo Service. Etter at turboen hadde lagt hos posten i høvik uten at dei hadde henta den kom den omsider inn på verkstedet deira. Dei opna den, og konstaterte at det ikkje gjekk å overhale eller skaffe deler til å overhale den.
Noken andre som har vert borti lignende?
 #212551  av Andy_Celica

CelicaGT skrev:Sendte inn min Ct20 til overhaling hos Turbo Service. Etter at turboen hadde lagt hos posten i høvik uten at dei hadde henta den kom den omsider inn på verkstedet deira. Dei opna den, og konstaterte at det ikkje gjekk å overhale eller skaffe deler til å overhale den.
Ja jeg, men jeg fikk beskjed pga at jeg har en jdm bil og da en turbo med kjermisk aksel.

#212552  av ErikG

Har vært borti Turboservice på Høvik ihvertall. Jeg kommer ikke til å bruke dem igjen.
 #212838  av CelicaGT

Andy_Celica skrev:
CelicaGT skrev:Sendte inn min Ct20 til overhaling hos Turbo Service. Etter at turboen hadde lagt hos posten i høvik uten at dei hadde henta den kom den omsider inn på verkstedet deira. Dei opna den, og konstaterte at det ikkje gjekk å overhale eller skaffe deler til å overhale den.
Ja jeg, men jeg fikk beskjed pga at jeg har en jdm bil og da en turbo med kjermisk aksel.
Er dette tilfelle på euro Celica også?
Trudde det var kun jdm supra som gjekk med desse turboane.
Har iallefall fått tak i ny turbo gjennom GIK.
 #212867  av Andy_Celica

CelicaGT skrev:
Andy_Celica skrev:
Er dette tilfelle på euro Celica også?
Trudde det var kun jdm supra som gjekk med desse turboane.
Har iallefall fått tak i ny turbo gjennom GIK.
Vet ikke om det var tilfelle med euro celicaene, det nevnte de ikk enoe om, men gikk ikke på min jdm ihvertfal, jeg måtte ha ny turbo, var noe som var forskjellig med eksossiden i selve turbohuset.

Skjønte ikke helt hva han mente for de ser jo identiske ut :(

#212984  av Larsen

Tror det bare er japanske som kom med keramisk aksel og turbin. Det er ihvertfall tilfelle på ct26 turboen.

#213684  av CelicaGT

Hadde vert greit å prøvd eit sånt sett.

Har snakka med GIK idag og dei meiner at eg har ein CT26 i min st205, er iallefall den turboen dei får fram når dei leiter opp den bilen.
Har sjølv sett på min at det står CT20. Lurer på om dei har feil i sine lister.
Og visst eg får turbo fra dei, korleis skiller eg CT20 fra CT26?
Noken som har bilder av CT20 vs CT26 og manifoil på st185 vs st205?

(edit)

Fant eit bilde av Ct20 vs Ct26, men blir ikkje klokare.
Skulle hatt bilde av manifoil.. Anyone?

http://rides.webshots.com/photo/1098717 ... 0938WDTqin

#213693  av Larsen

CelicaGT skrev:Hadde vert greit å prøvd eit sånt sett.

Har snakka med GIK idag og dei meiner at eg har ein CT26 i min st205, er iallefall den turboen dei får fram når dei leiter opp den bilen.
Har sjølv sett på min at det står CT20. Lurer på om dei har feil i sine lister.
Og visst eg får turbo fra dei, korleis skiller eg CT20 fra CT26?
Noken som har bilder av CT20 vs CT26 og manifoil på st185 vs st205?

(edit)

Fant eit bilde av Ct20 vs Ct26, men blir ikkje klokare.
Skulle hatt bilde av manifoil.. Anyone?

http://rides.webshots.com/photo/1098717 ... 0938WDTqin
Det står ikke ct26 på kompressorens på ct26 turboen, men det gjør det på ct 20 turboen.

#213738  av CelicaTurbo

og en utrolig viktig ting: Toyota har ikke offisielt kalt turboen i st205 for "ct20b", men det er navnet den har fått på folkemunne og det er såpass kraftig etablert navn at jeg også har sett dette navnet i forbindelse med uttalelser fra både TTE og japanske tunersider. Turboen kalles vistnok offisiellt en ct26 men det er ikke den samme turboen som står på tidligere modeller. Det er mange forskjellige ct26'er som er brukt i både MR2, Celica og Supra. Det som er spesiellt viktig er å ikke kalle den for "ct20" for dette er virkelig en helt annen turbo, det er en bitteliten turbo som står i Hiace og Landcruiser turbodiesler, og du vil definitivt ikke ønske å ha en slik turbo i din bil ;)

#213888  av CelicaGT

CelicaTurbo skrev:og en utrolig viktig ting: Toyota har ikke offisielt kalt turboen i st205 for "ct20b", men det er navnet den har fått på folkemunne og det er såpass kraftig etablert navn at jeg også har sett dette navnet i forbindelse med uttalelser fra både TTE og japanske tunersider. Turboen kalles vistnok offisiellt en ct26 men det er ikke den samme turboen som står på tidligere modeller. Det er mange forskjellige ct26'er som er brukt i både MR2, Celica og Supra. Det som er spesiellt viktig er å ikke kalle den for "ct20" for dette er virkelig en helt annen turbo, det er en bitteliten turbo som står i Hiace og Landcruiser turbodiesler, og du vil definitivt ikke ønske å ha en slik turbo i din bil ;)
Da får eg berre rekne med at eg får rett turbo da... :-)
Skal få skikkelig greie på dette når eg får den gamle turboen tilbakesendt fra Turbo Service.