TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Supra MKIV-> Targatak, bensinforbruk, forsikring++

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Supra
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Supra
 #25263  av GT-Stian

Hei! Ny her... :P

Har noen noe å utsette på targataket som er på noen av MKIV'ene? Er det vanskelig å få tak i en bil med slik "tak" ? :roll: Fint å ha om sommern 8)

Hvordan er bensinforbruket? Er den glad i suppe? :wink:

Er kanskje ikke så mange med Supra MKIV her, men hva betalere dere i forsikring?

Mener jeg har lest et sted at den gjør 310 km/t på 5. gir!? (Manuell kasse) Stemmer dette? Hva gjør den da på 6.? :roll: Ikke så veldig vesentlig for bilen, men bare lurer... :oops:

Hvor mye tåler drivverk o.l?

Er det ellers noe noen vil tilføye er det bare å skrive! :D

#25264  av GT-Stian

Da fikk jeg tak i ei dame hos forsikringsselskapet mitt... :D

20 år. 40% bonus, full kasko, 12.000km -> 8.604,-
16.000km -> 10.252,-

Ikke no upris det :)

#25265  av Dalan

Gi meg navnet på det forsikringsselskapet! :shock: :mrgreen:
Det er mindre enn jeg fikk for mazda 323'n min delkasko det jo...!

#25267  av Amund

det er jo det samme som jeg betaler for mr'n det. uten kasko... :shock:

kordan i h#¤%& greide du det der? :shock:

#25268  av kennethx

Og mindre enn jeg betaler for celicaen min!!!!!!! WTF

#25269  av GT-Stian

NÃ¥ ble det liv her ja... :)
Har i Jernbanepersonalets bank og forsikring. Ingen som slår de prisene der gitt! 8)
Måtte spørre to ganger om det var riktig bil hun hadde sjekket, og utrolig nok var det det :D

#25270  av kennethx

Rart det går med underskudd?

#25271  av kennethx

Eller var vel NSB det...:D

#25273  av tbergstad

Dæven du.. godpris fårn si... betaler 12k for min!?..

#25280  av chris

First of all, så gjør den nok ikke 310 km/t i 5.gir, i original stand. Den gjør nok ikke 310 km/t at all, før man begynner å tukle med motor og sånt ;)

Virka for øvrig som svinbillig forsikring da!

Jeg har en mr2 mk2, og jeg betaler ca 8000 kroner for 20000 km, 60% bonus, 7 år med førerkort, og jeg er 25. Men jeg valgte høyere km, så jeg betaler nå ca 10000 kroner for 25000 km. Kan få 30000 km ved å øke med 300 kroner i året :) Full kasko såklart.

-edit-
for øvrig er vel alf den beste til å svare på sånne spørsmål, siden han har en aeroutgave, dog med automat.

#25282  av CelicaTurbo

har samme forsikringen selv, jeg betaler 7600,- i året med 60% bonus for fri kjørelengde og full kasko.. Hadde det ikke vært for det selskapet der så hadde ikke disse klubbsidene eksistert for å si det slik, da hadde jeg kjørt en gammel sliter istedet :)
 #25283  av Ninjamannen78

GT-Stian skrev:Hei! Ny her... :P

Har noen noe å utsette på targataket som er på noen av MKIV'ene? Er det vanskelig å få tak i en bil med slik "tak" ? :roll: Fint å ha om sommern 8)

De aller fleste Europeiske Supra`ene har Targa tak er min erfaring, kan ikke huske å ha sett de uten her på kontinentet. I USA derimot er det en del uten. De er foretrukket når gutta skal bygge skikkelige værstinger, da det ikke er lov med targatak når det begynner å nærme seg 10 sek på kvartmila. Jeg syns personlig det er greit å ha, selv om bilen ikke akkurat blir penere når man tar av taket. Er et genialt feste system i bagasje rommet der man fester tak, der ligger det godt. Så slipper det å ligge på garasje gulvet å slenge liksom. Det er lett å skifte tak alene, dog ikke å anbefale første gangen. Tett og fint er det også.

Hvordan er bensinforbruket? Er den glad i suppe? :wink:

Har faktisk kun målt min på langkjøring, lå på jevne 1,17 med frisk høyrefot, automat og klima anlegget på full guffe
Er kanskje ikke så mange med Supra MKIV her, men hva betalere dere i forsikring?

Betaler ca 9K regga på modern med max bonus osv

Mener jeg har lest et sted at den gjør 310 km/t på 5. gir!? (Manuell kasse) Stemmer dette? Hva gjør den da på 6.? :roll: Ikke så veldig vesentlig for bilen, men bare lurer... :oops:

Den er jo sperra org på 250 dvs ca 260 på nåla, erfart det selv, aksa friskt fremdeles når sperra slo inn, skal visstnok være god for ca 290 original uten sperra, dog speedometerfart ikke gps fart.
Er bare å ta ut sikringa til ABSen så forsvinner toppfartsperra.

Hvor mye tåler drivverk o.l?

Har for meg at org automat tåler ca 500hk, org manuell tåler ca 700-800 men dog ikke clutchen, den må forsterkes. Bakaksel skal visstnok være skuddsikker opp til 1000hk++. Motor med org innvendige deler skal være god for 800-900hk++ bare den er i god stand og drivstoffsystemet klarer å levere nok suppe, her er det snakk om doble pumper, nytt innsug osv osv osv osv.

Er det ellers noe noen vil tilføye er det bare å skrive! :D
Vil bare si at hvis du lurer på å kjøpe en slik bil er det ikke noe å vente på, er så sinnsykt fornøyd med min og den er fremdeles helt org! Da jeg kjøpte bilen fra tyskland i sommer, da hadde jeg såvidt kjørt supra før i ca 4min til sammen. Forventa å få meg en tøff bil med bra skyv, thats it liksom, men ble helt blåst av kjøreegenskapene. De er helt sinnsyke til å være org ti år gammal bil. Ikke mye som henger med i svingene. Komforen er også helt på topp, og kvaliteten er av aller beste toyota håndtverk. Virker bedre skrudd sammen en mercedes. Ikke en eneste knirke eller slamre lyd. Eneste er litt mye dekk støy.

LØP OG KJØP

#25284  av Ninjamannen78

Fikk ikke helt til den der quote greia men du skjønner sikkert allikavel :D

#25289  av chris

Ninjamannen78 skrev:Fikk ikke helt til den der quote greia men du skjønner sikkert allikavel :D
du må ta en quote og /quote for hver setning du skal sette en kommentar i mellom :)
 #25303  av 2fast4u

GT-Stian skrev:Hei! Ny her... :P

Etter mange år som IF.. kunde (pga Amcar-avtalen) valgte jeg å flytte alle forsikringene over til Gjensidige NOR, og mener selv at jeg har gjort ett bra valg.
Forsikringen på Lexus`n ble redusert fra 12.000.- i året til 4.700.-
To andre biler, (Carina II og AMX) hus, hund og alt det der gikk også endel ned og på Supra`n fikk jeg full pakke for 6.000.- i året. Tror ikke dette er så ille sammenlignet med flere andre selskaper.
MÃ¥ vel legge til at forsikringen er en del av en lokal avtale Avis og Toyota har med Gjensidige NOR.

Er i allefall fornøyd både med forsikringer og biler. :wink: