TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• dompventil"popoff"

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #215143  av kungcelica

Er det mulig å montere dompventil uten en turbo ? hvis ja ,hvordan ? blir det bra ?

#215146  av KinCaiD

Går fint ann å montere dumpventil uten turbo.
NO PROBLEM!

eneste er at den ikke har noe nytte av det...
Du kan jo prøve en trykktank og en solenoid bryter eller noe sånn?
kan kanskje funke?
Men blir nok bare rart..

#215147  av kungcelica

det var mye og glæfse over , hehe , takker å bokker!! men jeg har hørt at du moterer den bare på trykmålern ? eller noe sånt , får jeg da den samme poff lyden ?

#215151  av KinCaiD

Tror ikke den lager nok trykk til å lage noe lyd.
Hvis ikke tror jeg det er flere som hadde gjort det.
Hvorfor ikke bytte til turbo motor istedet?
Da får du og suselyden når turboen lader.

#215157  av larsst185

På en sugemotor,hvor finner du overtrykk til å lage den lyden henne? :roll: Jeg bare spør.

#215180  av KinCaiD

larsst185 skrev:På en sugemotor,hvor finner du overtrykk til å lage den lyden henne? :roll: Jeg bare spør.
Kanskje finne en gammel kompressor og bruke trykktanken?

#215207  av kungcelica

hehe, oki , jeg stoler på at d ikke går, men er det noen av dere som selger en turbo for en celica 2005 mod t-sport, eller monterer , VIL HA DEN LYDEN !!! har foresten en celica t-spirit import i fra england får salg , å ja det er på den rette siden , ikke "rhd" :twisted:

#215381  av GT4 CS

larsst185 skrev:På en sugemotor,hvor finner du overtrykk til å lage den lyden henne? :roll: Jeg bare spør.
Om du monterer den mellom eksos manifold og katalysator, også lager du en fiffi løsning som åpner ventilen når du slipper gassen får du på en måte overtrykk :lol:

#215389  av KinCaiD

GT4 CS skrev:Om du monterer den mellom eksos manifold og katalysator, også lager du en fiffi løsning som åpner ventilen når du slipper gassen får du på en måte overtrykk :lol:
Vil ikke sot ol. fra eksosen gjøre at det blir tett, eller ikke tett, rimelig fort da? Sot som blokkerer for ventilen. Disse er laget med tanke på å slippe ut luft. og ikke luft med masse partikler i..

#215393  av Speeder

KinCaiD skrev:
GT4 CS skrev:Om du monterer den mellom eksos manifold og katalysator, også lager du en fiffi løsning som åpner ventilen når du slipper gassen får du på en måte overtrykk :lol:
Vil ikke sot ol. fra eksosen gjøre at det blir tett, eller ikke tett, rimelig fort da? Sot som blokkerer for ventilen. Disse er laget med tanke på å slippe ut luft. og ikke luft med masse partikler i..
Dette var nok ett meget seriøst forslag fra 'GT4 CS' sin side ja...

#215699  av BT-GTI

skal du ha den lyden så kan du jo kjøpe sånn dings man putter i potta :D

da får du lyden til og med når du rygger :!: :roll:

dette er sånt man ser på gamle volver i nærheten av halden og drammen....

#216778  av wickeddark

Det går ann, men krever litt av den som skal installere det. For meg personlig blir det litt harry Men for all del, each to its own. Her er hvertfall en måte å gjøre det på...

12v compressor med tank. bryter på clutchen og en solenoid som slipper ut trykket når bryteren på clutchen aktiveres.

#217089  av 2fastgt4

hvis du må ha det så skal det finnes en sånn elektrisk en som jeg en gang hørte i jessheim på en bmw.
skjønte det slik at den var kobla til gasspedalen så når du slapp opp gassen så plystran.
hørtes greit ut lydmessig.
men når dette sitter på en slik bil (bmw)og du VET at det er sugemottor så blir dette noe så inn i gamperæva harry etter min mening.
og som sikkert andre er enige i så er dette jævelig dødt uten den magiske sugelyden fra turboen.
og hvor du får kjøpt dette aner jeg ikke og jeg håper det ikke blir offentligjort her :)
Vedlegg
opphavet til bmw designet
opphavet til bmw designet
bmw_design.jpg (33.51 kiB) Vist 1891 ganger