TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • HVA TRENGER JEG

  • Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #215493  av kungcelica
 
har netopp skafett meg en Garret T3/T4 turbo til min celica 1,8 vvti motor 143hk har intercoler, men hva mer trenger jeg ??
plz litt hjelp :shock:

Kompressorhjul major diameter (outlet exducer): 84
Kompressorhjul minor diameter (outlet inducer): 56,5
Trim/Kompressor: 45,24
Eksoshjul major diameter (inlet inducer): 73,8
Eksjoshjul minor diameter (inlet exducer): 58
Trim/Eksos: 61,77
Kompressor A/R: 0,5
Turbin A/R: 0,84
Flange dimensjon 86*44.5
Lubricant inlet 3/8"
Lubricant oulet 2-M8*51
Bearing system 2 floating
Oljekjølt
Uten wastegate
Rated
Flange

 #215496  av Levin GT
 
Eh.......Hva er planen din da?.......Å montere turbo på denne Celicaen?

Levin GT

 #215497  av kungcelica
 
Levin GT skrev:Eh.......Hva er planen din da?.......Å montere turbo på denne Celicaen?

Levin GT
Ja? e d mulig ?

 #215503  av Levin GT
 
Ja,alt er mulig,men jeg må nesten spørre først..... Har du peiling på åssen en turbo fungerer,og hva som egentlig må til for at en motor skal tåle belastningen av en turbo?

Levin GT

 #215507  av Dennis87
 
Turbo fungerer helt fint på bilen uten endringer på motor til 220-240hk

skal du over det må du ha bedre råder og lav komp stempler.

C2power leverer turbokit til disse bilene og da får du følgende:

Steg 1 Ca 220 hk
Garrett gt28r turbo preset at 0.4 bar (New with Garrett warranty)
medium sized intercooler
greddy emanage, injector harness, with preloaded map (Bedre er Apexi Power FC som er en Stand Alone ECU)
sainless steel piping and tubular manifold
hoses
water and oil lines to turbo and out
oil line flange
SARD Blow off valve (BOV)
Celica 330cc injectors (Jeg vil anbefale 440cc)
Apexi intake

Steg 2 280+hk
C2power stage1 turbo kit with large front mount intercooler
Wiseco low compression pistons
Crower rods
440's or 550 injectors, depending on your power goal


så er ikke mye du trenger for å komme i gang:)

er anbefalt med en grader kaldere plugger og en god olje også:)

Les mer her:
http://www.c2power.com/products/celica_ ... _turbo_kit

http://www.c2power.com/products/celica_ ... bo_upgrade


Er en her på forumet som har montert dette turbokittet:
http://www.ts-ogn.no/phpBB2/viewtopic.p ... so+iridium


står også mye om turbo på celica t23 på http://www.newcelica.org


Den turboen du har kjøpt vet jeg ikke mye om, vet ikke hvor god den er til celica.

men turboen til c2power har følgende specs:
Garett GT28RS
Compressor Housing: A/R .60, 3" Hose Inlet, 2" Hose Discharge
Compressor Wheel: 60mm, 62 Trim
Turbine Housing: A/R .86, Wastegated, STD T3 Inlet Flange,
9mm Holes, 40mm x 73mm, 5 Bolt Discharge, M8-1.25
Turbine Wheel: 53.85mm, 76 Trim, 9 Blades
Oil Inlet: 1/4" Inverted Flare
Oil Drain: 2 Bolt Flange, M8-1.25, 38mm Bolt Spacing
Water Connection: M14-1.50
Dual ball bearing Garrett GT CHRA

Lykke til.

 #215510  av Levin GT
 
Den er grei,men.............Kompetanse er en også en vesentlig liten ting her om man skal gjøre jobben selv......
Forståelse for hvordan ting fungerer,hvordan turbo fungerer,og hvordan ting fungerer med turbo er greit å ha klart for seg.....Sett derfor kompetanse øverst på listen av "HVA TRENGER JEG" ,som du spør om........

Levin GT

 #215511  av Dennis87
 
Kompetanse er veldig viktig ja, men disse turbokitene er ikke veldig vanskelig å sette i selv hvis man har skrud en del bil før, har du ikke det vil jeg anbefale å få en proff eller en venn som har god peil til å gjøre det, da det kan spare deg for veldig mye problemer.


basic installation manual and part list.
http://www.c2design.hu/celica/GTst1_v1.2.pdf