TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Det røde "hÃ¥ndbrems" lyset lyser....

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #215659  av villejan

Har sjekket klosser og bremse-væske, men det er ikke dårlig med noe av det, noen som har en ide om hva dette kan bety?
Det hele begynte med at det lyste, tråket litt hardt på pedalen så forvant det, men nå lyser det konstant? Hadde trodd det var væske nivået, men det var på stell.

#215662  av Darkstar

Kan jo være føleren i bremsevæske beholderen?

#215663  av lasse

Jeg vil tro det er nivåføleren på væskebeholderen, ta av kontakten og sprut på med noe crc/wd40 ellerno, sikkert bare dårlig kontakt.

#215705  av villejan

Har hatt av koblinger, men det ble ikke noe bedre av det heller. Lurer på om det er noe form for varsel på at det kan være noe annet. Burde jeg få tatt en diagnose på den?

Kanskje de kan finne ut hvorfor bilen min ikke starter heller? Hadde bilen på start og dynamo verksted, og de fant ut at det så ut som om det ikke var god nok jording....
 #226662  av Ter Bek

Hei! Godt å se at det er flere med samme problem. Jeg oppdaget samme feilen på min 92 MR2 når jeg bremset litt kraftig.
Det ser ikke ut til at det er noen på forumet som har noe godt svar på hva det kan være heller. Hvis du ikke har fått det på verksted da og fått fikset problemet?

Ter Bek
 #226804  av a.c.pettersen

villejan skrev:Har sjekket klosser og bremse-væske, men det er ikke dårlig med noe av det, noen som har en ide om hva dette kan bety?
Det hele begynte med at det lyste, tråket litt hardt på pedalen så forvant det, men nå lyser det konstant? Hadde trodd det var væske nivået, men det var på stell.

Sikker på at det ikke er bryteren på håndbrekket som henger??
 #396380  av borkri

Heisann!

Kanskje litt for sent for deg å svar, men for andre med samme problem i senere tid:

Hånbremslyset (!) kan komme på under kjøring dersom du bremser og bremselyset ikke kommer på. Lyset kan forsvinne og komme på igjen senere, men det er da som regel bremselyset som virker som det skal.
 #396384  av ad92

(!) Lampen er et vanlig problem, som oftest at sensoren i bremseveskebeholderen er dårlig, var vertfall tilfelle med meg og mange andre som jeg har hørt om. Bare å kobble av til du har kjøpt ny og heller sjekke bremsevæsken om du blir engstelig...

Skal kjøpe ny sensor, lurer på hva det koster? Noen som har kjøpt ny før?