TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Sprut til automat MKIV ?

• Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Supra
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Supra
 #215787  av sx-4-ever

Hei. Har en kamerat som skal hjelpe meg med sprut. Lurer på hva jeg bør velge. Har hørt at jeg ikke kan bruke hva som helst på automat.
Men skal jeg ha "standalone" eller "piggyback"?

Satt på MVP å kom over denne :

http://www.mvpmotorsports.com/Templates ... SearchYN=N

Virker jo som den har de tinga jeg trenger, om jeg ikke er helt på jorde nå.
Og ikke alt for dyr.

Noen som kan annbefale noen?

Har noen et brukbart sprut til salgs, så skriv til meg! Eller kan skaffe billigere en "butikk" pris.

Takker.
 #215790  av TOYPARTS

sx-4-ever skrev:Hei. Har en kamerat som skal hjelpe meg med sprut. Lurer på hva jeg bør velge. Har hørt at jeg ikke kan bruke hva som helst på automat.
Men skal jeg ha "standalone" eller "piggyback"?

Satt på MVP å kom over denne :

http://www.mvpmotorsports.com/Templates ... SearchYN=N

Virker jo som den har de tinga jeg trenger, om jeg ikke er helt på jorde nå.
Og ikke alt for dyr.

Noen som kan annbefale noen?

Har noen et brukbart sprut til salgs, så skriv til meg! Eller kan skaffe billigere en "butikk" pris.

Takker.
den du referer til er ikke mulig å justere tenning på og er ikke blandt de beste på markedet, når du spør om piggyback eller standalone så kommer det an på hvor mye effekt du har tenkt å plukke ut i så fall, min mening er 450-80++hk er det kun standalone som er bra. da er aem å anbefale på det varmeste. Det selger vi til samme prisen som du får det hjem for selv og ikke minst blir vi en trained dealer for aem i løpet av februar/mars. da har vi i tillegg all kursing innen de sprutene.

#215791  av sx-4-ever

Har hørt at automat kassen klarer en 700hk, så hadde håpet på en 650 ihvertfal. Hvor mye ligger en aem på hos deg? Vil det være noe forskjell på automaten? Slik at når den er instalert går det og starte bilen i gir osv. At den ikke sperrer. En kamerat som snakka no om det igår.

#215798  av TOYPARTS

sx-4-ever skrev:Har hørt at automat kassen klarer en 700hk, så hadde håpet på en 650 ihvertfal. Hvor mye ligger en aem på hos deg? Vil det være noe forskjell på automaten? Slik at når den er instalert går det og starte bilen i gir osv. At den ikke sperrer. En kamerat som snakka no om det igår.
Da er piggyback tull å bruke, kjøp et aem så er du safe, du må ha en map sensor i tillegg, det er ingen problem å bruke dette på automatbiler, men du må jo oppgradere kassen for å si det på den måten aem ligger på 14500,- mapsensor ligger på 1250,-

#215800  av TOYPARTS

sx-4-ever skrev:Har hørt at automat kassen klarer en 700hk, så hadde håpet på en 650 ihvertfal. Hvor mye ligger en aem på hos deg? Vil det være noe forskjell på automaten? Slik at når den er instalert går det og starte bilen i gir osv. At den ikke sperrer. En kamerat som snakka no om det igår.
Det du snakker om med kassen her er teknisk umulig på supra, den går nemmelig med egen ecu til kassen.

#215932  av sx-4-ever

aah ! daså :) Ble fortalt at den gikk i hoved ECU.

Er det ingen billigere løsning da ? Noe som koster under 10 høvdinger?

#215940  av sindrejl

noe under 10k tror jeg ikke du har bruk for til supra da du får ikke mer hester en bilen vil klare å håndtere på org ecu. Mao du må ha bedre datasprut som koster mer penger og som også gjør at du må oppgradere automatkassa, vurderer selv en bedre torque converter :)

#215947  av sx-4-ever

Denne : http://www.mapecu.co.nz/map2.html

Ny utgaven av map1 som jeg linka til lengre oppe. Ser den har en mye mer utfyldene spec liste. Den må vel være brukbar ;)

#215954  av sindrejl

særdeles billig og har de fleste funksjoner.. hmmm kanskje kanskje :P

#215961  av sx-4-ever

Vis ikke blir det nok Microteck som en kamerat forhandler. Det er standalone, og har ufatteligt med muligheter !

#215963  av sindrejl

sx-4-ever skrev:Vis ikke blir det nok Microteck som en kamerat forhandler. Det er standalone, og har ufatteligt med muligheter !
pris? har du noen som kan justere disse også? :)

#216001  av sx-4-ever

Ja, en kamerat selger disse.

http://www.efmotor.no/motorstyring/lt12s.html

Der har du den beste. Den han annbefaler.
Han monterer og mapper disse, og er veldigt flink til det!

#216555  av SupraN/A

TMTT her på forumet kjører med MAP ECU funker helt knall:) send pm til han så får du nok vite litt mer. Han hadde automat org..men manuell nå.
Tør ikke si hvor my hk han har exakt, men det rekker :twisted:

Har selv lagt inn forhåndsbestilling hos PHR på MAP ECU II :wink:

#216706  av sx-4-ever

Får se hva jeg får for :) Blir enten MAP ECU II eller Microtech.. Er det mye arbeid og kople MAP ECU, eller plug'n play?

#217107  av SupraN/A

PHR selger Plug and Play kontakt til supran ja :D