TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Motor fra motorimport.dk?

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt alle andre Toyota modeller
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt alle andre Toyota modeller
 #25507  av Mr2stord

Hei eg har ein Celica som treng ein ny motor. Bilen har eg eigd i over eit år no, har ikkje gjort noko med den etter motoren røyk :cry: (etter eg kjøpte meg Mr2 turbo so blei da til at eg dreit i den)

No treng eg motor, orginalt er da 4Age motor i den. Noken so har?
Men tenkte og på noko med meir HK I :D

Så eg lurer på om noken veit litt om priser og slikt fra motorimport.

#25508  av Goose

Ved import av bildeler betaler du momsen på delens pris + frakt.
Er ikke sikker på om motor kan klasifiseres under dildeler elelr om det er egne satser på import av motorer(betale HK avgift).
Kanaskje noen adre som vet det?

#25518  av CelicaTurbo

det er ingen annen avgift ved import av motor enn moms på kjøpesum+frakt... men det er effektavgift på bilen om du øker effekten, og om bilen er importert til landet etter 1.1.1996, men det er ikke alle som betaler det da.

Ellers, motorimport.dk er hva medlemmene her hovedsaklig har brukt, spesiellt Markus så han har gjerne en kommentar på den saken. Så langt jeg har forstått er erfaringene derifra entydig positive. Er det 4A-GE motoren i bilen fra før er nok en 4A-GZE motor et pra alternativ, samme motor så den skal passe ganske enkelt men motoren har kompressor og det er relativt enkelt å hente opp mot 200hk ut av den.. Det er også en versjon av 4A-GE med 20 ventiler som henter ut 160hk som standard uten noen form for pustehjelp (kompressor/turbo).
 #25540  av Amund

Mr2stord skrev:Hei eg har ein Celica som treng ein ny motor. Bilen har eg eigd i over eit år no, har ikkje gjort noko med den etter motoren røyk :cry: (etter eg kjøpte meg Mr2 turbo so blei da til at eg dreit i den)

har ein 4age motor liggende. har stått i ein -88 mr2, og er komplett. 179k km, går som ei klokke. og etter det jeg husker er det litt flere hk i 4age fra mr2 vs celica 4age?

#25545  av Christian

Motorimport er ok de, markus er nedover stadig vekk, så kanskje du kan alliere deg med ham?
 #25552  av MR2turbo

Mr2stord skrev:Hei eg har ein Celica som treng ein ny motor. Bilen har eg eigd i over eit år no, har ikkje gjort noko med den etter motoren røyk :cry: (etter eg kjøpte meg Mr2 turbo so blei da til at eg dreit i den)

Jeg skal snart nedover dit og hente noen motorer, så jeg kan nok skaffe deg en motor da.. bor i Sandnes jeg..
Vet ikke om jeg klarer å få gjort det før jul, for Egon som driver det er på ferie nå.. så det blir nok etter nyttår.. men har foreløpig plass til en motor til..

hva slags celica er det du har?

Det billigste og enkleste er jo å bare skaffe en 4age, ren motor og putte rett oppi, men det finnes jo de 160hk 20v 1,6l motorene og som passer på girkassa..

#25556  av CS

Har du en ledig plass når du skal nedover Markus? :)

Jeg skulle hvert nedover i nærmeste framtid å henta en ny motor.
Har prata litt med Egon, men jeg er ikke sikker på hvilken motor jeg skal ha ennå.

#25559  av MR2turbo

Cs, tror at bilen blir passelig full av motorer oppover, men vi kan jo se når vi har passert nyttår... :) Fint om du sender en pm eller noe på ny året, så ser vi åssen det går da..
Kan evt. få det til en senere tur.. skal sikkert nedover igjen..

#25630  av Mr2stord

Jo høyres ut som bra greie med ein motor med litt meir i. Eg må tenke litt over i da nye år på da. Reise til Syden snart(ned og varme meg og drikke øl) :D

Amund: kor mykje skal du sånn ca ha for din motor? Eg er mykje i Bergen så kanskje den er eit alternativ(litt usikker på om eg skal ha den eller selge bilen og)

Eg prøver å sende med eit bilde av bilen so ser dåke no korleis den ser ut
Vedlegg
celica2.jpg
celica2.jpg (137.23 kiB) Vist 4773 ganger
celica.jpg
celica.jpg (122.74 kiB) Vist 4774 ganger

#25642  av CelicaTurbo

flott bil det der :) Og Amund sin motor er nok både enkel og bra å plassere i bilen.. Det eneste er vel at det kan være greit å sjekke hvordan det er med plassering av dynamo og ev. servopumpe og slikt men det pleier ikke å være værre enn å bruke festebrakettene som står på motoren du har nå.. er slik når det gjelder 3S-motoren mellom MR2 og Celica ihvertfall.

#25669  av sindrejl

4a-ge? Har 3s-ge i mink mk4 jeg.. originalt..

#25679  av CelicaTurbo

stemmer nok det, den ble levert med både 2.0 liter og en 1.6 liter..

#25712  av Amund

Mr2stord skrev:Amund: kor mykje skal du sånn ca ha for din motor? Eg er mykje i Bergen så kanskje den er eit alternativ(litt usikker på om eg skal ha den eller selge bilen og)
sender pm..

#25717  av @lpher

sindrejl skrev:4a-ge? Har 3s-ge i mink mk4 jeg.. originalt..
Du har en ST162...med 3S-GE, mens han har en AT160 med 4A-FE...eller var det 4A-GE Celica STi også?

Du ser det spesielt på nakkestøttene at det er en AT160...det...sammen med 4 bolts felger...kontra 5 på ST162.

@lpher