TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Kjøp av import Celica, Einars Bil

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #218619  av Tomera

Hei.
Jeg har vurdert og kjøpe Celica GT-4 hos Einars Bil.
Lurer på om noen hær har erfaringer med bilkjøp hos han? Vet flere like biler som er kommet til landet via han. Hvordan fremstår bilene?
Noen problemer?
Jeg er intressert i og finne en bil som er så original som mulig, med så lav km stand som mulig. Og har blitt fortalt at Sveits, som han henter biler fra, er langt fra den verste plassen og få GT-4 fra.

- http://www.einarsbil.no

På forhånd, takk :)

mvh
Tom
Vedlegg
1334789-bilde1-im002176.jpg
1334789-bilde1-im002176.jpg (47.67 kiB) Vist 797 ganger

#218622  av ErikG

Jeg har ingen dårlig erfaring med han. Kjøpte min der og det var helt greit. Det som er forskjell fra hn og andre er at bilene ofte har gått et stykke. Jeg føler det mer som en trygghet jeg da, at en bil som er 14-15 år gammel har gått 200k er ikke unormalt, mens andre steder er det like biler som har gått 80-90. Blir mer skeptisk til det.

Eneste ekstra er at han er broren til TG bil;)

#218623  av Tomera

ErikG skrev:Jeg har ingen dårlig erfaring med han. Kjøpte min der og det var helt greit. Det som er forskjell fra hn og andre er at bilene ofte har gått et stykke. Jeg føler det mer som en trygghet jeg da, at en bil som er 14-15 år gammel har gått 200k er ikke unormalt, mens andre steder er det like biler som har gått 80-90. Blir mer skeptisk til det.

Eneste ekstra er at han er broren til TG bil;)
Ja det er klart. Skaper ett bra inntrykk når det er ''realistisk'' km stand på bilene.
I hvilken stand bruker biler fra Sveits å være? De går jo ikke under like harde vinterforhold osv. Lakk osv burde vell være i bedre forfattning?

#218625  av ErikG

Min var helt grei sånn karosserimessig, ikke noe rust eller noe sånt, slitt interiør, men det må man forvente med skinnseter og 200k kjørte.

#218628  av Tomera

ErikG skrev:Min var helt grei sånn karosserimessig, ikke noe rust eller noe sånt, slitt interiør, men det må man forvente med skinnseter og 200k kjørte.
Ja det er klart. Er ute etter tøy interiør jeg. Tenker mye på en bilen han har inne nå, men har ikke mulighet før til våren og kjøpe. Da er den nok solgt for lenge siden vil jeg tro. Den er perfekt for min del med tanke på det interiøret jeg vil ha og farge osv.
Noen problemer motormessig med 200K på tellern? Noe som bør overhales? Bilene har vell gådd sånn høvelig originalt i Sveits slik jeg har forstått det.

#219128  av Tomera

Noen som har sett denne bilen eller har noe som helst info om den?
Synes dere denne ser ok ut?

http://www.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=1334789

#219129  av GT_rider

Umuli å anslå bilens tilstand utifra ett par bilder. Men dener nå ihvertfall godt polert. Såpass kan jeg se :D

Men sån generelt så har jeg ikke hørt noe negative kommentarer om denne selgeren her.
Og erdet noe som fort ryktest i bilmiljøet, så er det nettop uærlige bilselgere, og ettermarkedsbutikker.:)

#219185  av Tomera

Den bilen var vist solgt. I dag faktisk.
Men han kunne klare og skaffe flere, så vi får eventuelt ta en telefon nermere vårn :lol: