TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Hva trenger jeg for Ã¥ senke Corollan?!

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt alle andre Toyota modeller
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt alle andre Toyota modeller
 #218902  av TiM

Heisann!
har bestemt meg for å senke Corolla'n min med 45mm både forran og bak.. kunne vel sikkert senket helt opp mot 65mm også, men vil gjerne kunne kjøre bil i norge :P

Lurer på hva jeg burde kjøpe, vanlige senkesett feks fra H&R eller coilovers ?! trenger jeg evnt nye dempere eller er toyota sine gode nok for 45mm?!
Om ikke så blir det vel nestn like dyrt å kjøpe coilovers?!

Toyotaen er en 2004mod E12 kombi 1.6l, 110hk etc... (versjonen før facelift)...

Håper på gode råd og tips til hvor jeg evnt får kjøpt det billig :D

Er det forrestn vanskelig å sette på selv?!
har aldri gjort det før... :oops:

har tittet litt på denne siden http://www.trc-tuning.com/_products/_to ... prings.htm ....

#218948  av BrennaRacing

De jeg har snakket med sier at hvis man skal senke mer enn 40 mm burde man bytte dempere...Men hadde jeg vært deg hadde jeg bare kjøpt fjærer, det er en såpass ny bil, så regner med at demperene holder en god stund...En jeg kjenner senket bilen sin (2002 modell) 60 mm med orginale dempere, å det funket som fjell det :D

#218963  av Fred

min er senket 45mm på orginal dempere, ikke no problem. H&R sett kjøpt fra et sted som heter aabenra eller noe i den duren... var en katalog jeg fant på jobben bare, tror jeg ga 1600 for fjærene.

#219139  av TiM

Da går jeg nok for kun fjøra.. takk folkens...

Hvordan syns du H&R er a Fred?!
Ser 45mm nok ut eller har man ennå mer å gå på?!

Hvordan blir kjørekomforten?! ligger kassa merkbart bedre på veien?!

en ting jeg har merket med 'rollaen min er at jeg kan suse over hver eneste fartsdump i 80-90km/h uten at den går neddi, helt sykt (bilen er sikkert ikke happy for det)...
Hvordan er det med fartsdumper og senking?! må man snegle seg over?!

Takk for gode svar så langt:D

#219288  av lexusmann

Fred skrev:min er senket 45mm på orginal dempere, ikke no problem. H&R sett kjøpt fra et sted som heter aabenra eller noe i den duren... var en katalog jeg fant på jobben bare, tror jeg ga 1600 for fjærene.
aabenrå er et sted i Danmark... :wink:

#219294  av Fred

lexusmann skrev:
Fred skrev:min er senket 45mm på orginal dempere, ikke no problem. H&R sett kjøpt fra et sted som heter aabenra eller noe i den duren... var en katalog jeg fant på jobben bare, tror jeg ga 1600 for fjærene.
aabenrå er et sted i Danmark... :wink:
er et firma også, skal se om jeg finner katalogen imorgen.

#219299  av lexusmann

Se det, man lærer noe nytt hver dag!! :lol:

#220800  av gnmfr

Vil bare si ifra at bilen kommer til å bli litt lavere bak enn foran når du har anlegget i, dette er noe som irriterer meg no grenseløst, anlegget veier litt, dermed synker bilen noen få millimeter i ræva som etter min mening syns en god del... Når sommer dekka er på så fyller de rundt foran heeelt perfekt langs kanten med lik avstand hele veien... Mens bak er det bittelitt lavere slik at du ser forskjell på avstanden fra dekket til hjulbuen... Jeg er pirkete, men veit du også vil irritere deg over det hvis du får det samma ;)

Jeg har 35mm bak og foran, har vurdert å sette på 20 bak, men de er så myke at jeg har ikke dekk igjen etter et par humpler på veien :roll: Løsningen blir nok koni på den stivaste innstillinga ;)

#220859  av TiM

35mm også fyller det perfekt?!
har bestillt 45mm nå og suser rundt på 18" om sommern :S
HÃ¥per det blir sexy *krysse fingrene*

Har du tatt ut reservedekket ditt og sånn fra bagasjerommet da?!
kanskje det hjelper litt på vekten ?! :/

har funnet ut at jeg vil ha et anlegg som ikke tar hele bagasjerommet, vil jo ha plass til ting også... :p

#220975  av gnmfr

Ikke glem at jeg ikke har et ønske om en lav bil da, jeg ønsker å ha en bil som fyller hjulbuen, men har grei høyde under ;) Men jeg subber faktisk en god del i hjulbuen bak og i innerskjermen foran, og bilen min vil jeg kalle ganske stiv...

Åssen dekk har du? Jeg har 225/40-18, skulle hatt litt smalere slik at de gikk inn bak, men shit au, kjøpte meg nye dekk med samma dimmen nå, er for moro og fint :P Får se om jeg får bredda den litt til kanskje..

#221009  av TiM

Er litt usikker på dekkdimmensjonen på sommerdekkene, men tror det er nestn det samme bare 220/35-18...

Ønsker heller ikke en ekstremt lav bil, men syns det er fint når det går pent rundt hjulbuene...
Er ikke interessert i en bil jeg må kjøre i 2-3km/h i over fartsdumper og ikke komme over lave fortauskanter eller sånne ting...

Bilen skal kunne brukes :D

Bredda ja.. når du har gjort d så fortell meg prisen :p

#221104  av gnmfr

TiM skrev:Er litt usikker på dekkdimmensjonen på sommerdekkene, men tror det er nestn det samme bare 220/35-18...

Ønsker heller ikke en ekstremt lav bil, men syns det er fint når det går pent rundt hjulbuene...
Er ikke interessert i en bil jeg må kjøre i 2-3km/h i over fartsdumper og ikke komme over lave fortauskanter eller sånne ting...

Bilen skal kunne brukes :D

Bredda ja.. når du har gjort d så fortell meg prisen :p
Gjort det allerede, er 500 kroner hjulbua, betalte 500 kroner for alt for var via noen bekjente... Men tørr ikke ta så mye i tilfelle det skal gå ut over lakken, jeg har ikke lyst til å lakke igjen :lol:

Her kan du se hvor lav min er med 35 ;)

Bilde
Bilde

#221142  av sindrejl

TiM skrev: 220/35-18...
:?: :?:

#221144  av egotrip

sindrejl skrev:
Stussa på den dimensjonen jeg og :p

#221175  av gnmfr

egotrip skrev:
sindrejl skrev:
Stussa på den dimensjonen jeg og :p
Jeg også, han har nok 225/35-18.. Det er nesten nøyaktig samme rulle diameter som orginalt også (ihvertfall på cts-en), jeg har litt for stor siden jeg har 40... Men alt kommer veldig an på innpressen... Han andre her på forumet med t-sport (Maarten) subber ikke noe som helst fordi han får dekka inn i hjulbuen, mens jeg subber fordi jeg går i ytterkant... Men mine er like lovelige fordi spora er på innsiden og det skal mye til før jeg subber, må kjøre alt for fort lissom :P