TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Senkesett til MK1 med TüV

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #219302  av MK1-87

Hei,

Er det noen som vet hvor jeg kan få tak i et godkjent senkesett til en MK1. Har sjekket Eibach (lager ikke lenger), Jamex (ikke godkjent), ei heller Cobra. http://www.cobra-suspension.com/product ... prings.asp
Hvem ellers?

Har sagt jeg skal ta meg papirene på Cobra og prøve om det går uten tüv men tviler litt. De har lagt fra dokumentasjon på at Biltilsynet har sagt de ikke trenger TûV men annen fabrikkdokumentasjon som de kan frembringe. Hørt at Asker veistasjon kan være et OK sted å prøve.
Kommentarer?

#219303  av ArildM

Lakk dem sorte... ;)

#219569  av MK1-87

Det er nok mulig det går men pleier de ikke å telle antall runder på fjæra?

Av de sett som lages i dag, hva anbefales?

#219585  av TOYPARTS

MK1-87 skrev:Det er nok mulig det går men pleier de ikke å telle antall runder på fjæra?

Av de sett som lages i dag, hva anbefales?
kan spesialbestilles fra england, de er sorte også, da er det ingen som legger merke til det.

#219623  av Krabbe

Kan anbefale twosrus selv, svært gode leveringstider, og veldig flittige på å gi beskjed om det skulle skje noe med pakken.

#219658  av MK1-87

Takk for gode tips. Er det TüV papirer på Eibach fjærene?
Kan sende en mail å sjekke....

Sjekket for noen uker siden med en norsk forhabdler som mente at det var slutt på slike fjærer fra Eibach.

#219701  av Bjørn MK1

Spørsmålet om godkjent senkesett til MK1 hår vært tatt opp på forumet her en rekke ganger, og det er alltid like hyggelig :)
og innformere om http://www.styleauto.de/ som har det du er ute etter http://www.styleauto.de/toyota/toyota_preisliste.htm.
Jeg har et slikt senkesett på min bil, som trolig er eneste i Norge med TÜV senkingen godkjent hos biltils. og skrevet inn i
vognkortet.http://www.ts-ogn.no/phpBB2/viewtopic.p ... =senkesett
Jeg bestilt settet via e-mail, og fikk en faktura jeg måtte forhåndsbetale. Senkesettet kom en god stund etter jeg betalte
ca 3 mnd, og manglet da godkj. papirer.
Jeg sendte så en mail hvor jeg purret/klaget og la ved et faksnr. hvorpå Styleauto fakset meg godkjenningspapirene samme dag.

#219796  av SuperZite

Har hørt med twosrus før de har ikke noe papirer.. Ingen eibach modeler som selges til mk1 har papirer i usa. Har hørt med flere.

#220009  av ArildM

Forresten "Bjørn MK1", Mk1 nr.2 med Styleauto fjærer er på vei inn i norge nå :wink: Orginal tysk scanstyling og senkefjærer på importbilen min(montert da bilen var ny),så blir morro å se hva biltilsynet sier når den skal inn på avgiftsberegning etter hvert.

Skaffet akkurat godkjenningspapirene i fra Toyota på Mk1, kosta bare 2500,- riksdaler, finfint :evil:

#220067  av SuperZite

Liten av sporing her men ...

ArildM: Hva for godkjennings papirer var det du fikk?

#220162  av ArildM

Typegodkjenningspapirer for import av Mk1 (avgiftsberegning hos biltilsynet).

Biltilsynet sa at bilen ikke var typegodkjent i europa (en godkjennings prosedyre som alle biler etter 1996 har såvidt jeg har forstått), så da måtte jeg skaffe andre godkjenningspapirer. Eller reise til trondheim og få Typegodkjent bilen min, noe som jeg regna med kosta alt for mye og ble alt for mye arbeid...

Regner med Toyota er eneste veien å gå i og med at typegodkjenninga blir skrevet ut rammespesifikt.

#220282  av MK1-87

Takk Bjørn. Jeg har sendt mail til tyskerne så får vi se hva de svarer. Er ikke stø på tysk så håper de forstår engelsk.
Sendte du de en mail, eller ingte du?

Jeg har sendt mail tworus, eller hav de het men ingen svar.

#220379  av Bjørn MK1

Hei. Jeg sendte mail, hvor jeg spurte om litt detaljer, og understreket viktigheten av TÜV godkj. Han sendte tilbake at senkesettet var godkj. Jeg sendte så en bestilling, bare en vanlig mail hvor jeg skrev type: I would like to place an order.... Passet på å få med meg alle detaljer med mitt navn, adresse osv. Han sendte meg så en invoice som det heter, som jeg viste i banken, og satte penger inn på hans konto. Hvorpå det faktisk tok tre mnd før jeg fikk noe i posten :) Senkesettet var merket med klistrelapper, og papirene ble (som skrevet tidl.) fakset over, men det var greit hos biltils. i Skien. Lykke til, og hold oss oppdatert :D

#220469  av MK1-87

Takk igjen. Sendte de en mail hvor jeg ba om oppskriften men nå har jeg den jo.

Blir jo ikke billig dette: 200 + 40 (tysk moms) + 35 frakt + norsk moms og tollbehandling.

ca 2000 spenn for settet med tysk moms. SÃ¥ frakt 300, pluss 200 tollbehandling pluss norsk moms 500 = ca 3000 kroner.

Hvor mye betalte du Bjørn?

Hvordan får man tilbake tysk moms på slikt? Noen som vet?