TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Noen som kjenner til TOYOTA MR2 TRD Style Wide Body Kit #955

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt alle andre Toyota modeller
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt alle andre Toyota modeller
 #219373  av EvolutionTurbo

Hei!

som i topic, noen som kjenner til dårlige/bra sider ved dette kit'et?

evt passform, kvalitet?

Takker på forhånd for all hjelp!

http://www.erebunicorp.com/ge/toymr290.htm (nederste)

#219374  av Zepticon

PASSFORMEN SUGER!

Erebuni er bunnen av kopi markedet, og både passform og materialkvalitet er generellt dårlig.

Mitt råd: Velg hva som hellst annet!

#219379  av EvolutionTurbo

såpass ja.. men noen erfaring med akkurat dette kit'et?

#219387  av Andy_Celica

EvolutionTurbo skrev:såpass ja.. men noen erfaring med akkurat dette kit'et?
tror ikke det er så mange som har Trd kittet, derfor kommer du nok til å få dårlig med komentarer om passformen, men uansett, er bare å slenge seg uti det og begynne å tilpasse, blir alltid bra til slutt :D

#219391  av christer

hvis du skal sparkle igjen alle sprekker, sånn at hele kittet går i ett liksom. så må du gjøre det skikkelig. Fordi: når du kjører og dette ikke er gjort skikkelig vil det sprekke opp. har selv dette kittet og jeg har en liten sprekk forran venstre forrhjul. tror også WIDEBODY her på forumet hadde litt av det samme problemet. men jeg snakket med en lakkerer (lakkereren til FIREWALK) og han sa at dette ikke var noe problem å unngå så lenge det ble gjort skikkelig. men dette tar tid og blir da dyrt så min lakkering er utsatt på ubestemt tid.

#219402  av Andy_Celica

christer skrev:hvis du skal sparkle igjen alle sprekker, sånn at hele kittet går i ett liksom. så må du gjøre det skikkelig. Fordi: når du kjører og dette ikke er gjort skikkelig vil det sprekke opp. har selv dette kittet og jeg har en liten sprekk forran venstre forrhjul. tror også WIDEBODY her på forumet hadde litt av det samme problemet. men jeg snakket med en lakkerer (lakkereren til FIREWALK) og han sa at dette ikke var noe problem å unngå så lenge det ble gjort skikkelig. men dette tar tid og blir da dyrt så min lakkering er utsatt på ubestemt tid.
Jeg ville vel heller sattset på å brukt glassfiber til å holde i sammen med og heller sparkle for en fin overfalte, å sparkle igjen sprekker er nok ikke det lureste som er..

#219405  av EvolutionTurbo

Enig med deg der andy..

Tror det kan bli bra jeg.. stilig kit også:)

Jeg må nok bruke mye tid på det, men det er jeg også innstilt på så tror det skal gå greit.

litt morro å ha noe som ikke "alle" andre har også..

#219476  av MR2WideBody

Andy_Celica skrev:
christer skrev:hvis du skal sparkle igjen alle sprekker, sånn at hele kittet går i ett liksom. så må du gjøre det skikkelig. Fordi: når du kjører og dette ikke er gjort skikkelig vil det sprekke opp. har selv dette kittet og jeg har en liten sprekk forran venstre forrhjul. tror også WIDEBODY her på forumet hadde litt av det samme problemet. men jeg snakket med en lakkerer (lakkereren til FIREWALK) og han sa at dette ikke var noe problem å unngå så lenge det ble gjort skikkelig. men dette tar tid og blir da dyrt så min lakkering er utsatt på ubestemt tid.
Jeg ville vel heller sattset på å brukt glassfiber til å holde i sammen med og heller sparkle for en fin overfalte, å sparkle igjen sprekker er nok ikke det lureste som er..
Min er ikke sparklet i skjøtene, den er støpt med glassfiber.. Den er bare glattet ut med sparkel for å få finishen bra.. Grunnen til at min har sprekt er blant annet litt for brede hjul og litt for tjukke spacere som har slått oppi. Og også ett hyggelig møte med en plastkjegle på dagali for snart to år siden

#219481  av EvolutionTurbo

okei!

hvordan gikk monteringen da?
synes du det var vanskelig? mye jobb?

#219483  av MR2WideBody

EvolutionTurbo skrev:okei!

hvordan gikk monteringen da?
synes du det var vanskelig? mye jobb?
Monteringen tar utrolig tid og koster noe sinnsykt i uforutsette ting, men vanskelig? Nei, ikke når man er tålmodig og tør å skjære litt og kan støpe..
Absolutt mye jobb, brukte vel 2-3 dager på å tenke ut og lage fester til bl.a. tanklokk..

Brukte vel ca 300 popnagler som var syrefast, og sikkert flere esker med sikaflex og en god del byggskum.

Men skal du ha dette kittet så lykke til, er utrolig tøft.

#219494  av christer

Andy_Celica skrev:
ja... eg bomma litt der. eg mente egentlig glassfiber. :oops: var rett før jobb så va litt stress. bra det er noen som passer på...

#219522  av EvolutionTurbo

Da er det bestillt:D

.

#228865  av Ã¦len2

Bestilt du erebuni?
Æ brukt ca 100 arb tima på mitt.
D konsumeres store kvanta tong narkotika på d verkstede dær dæm koke opp d gudsforlatte sette der!
 #228875  av hmsilset

ælen2 skrev:Bestilt du erebuni?
Æ brukt ca 100 arb tima på mitt.
D konsumeres store kvanta tong narkotika på d verkstede dær dæm koke opp d gudsforlatte sette der!
Enig :P De har hatt mange år å tilpasse det på og enda er det så dårlig tilpasset..Scoopet mitt må vel kun festes med sicaflex om det skal bli mindre stygt tror jeg..Betalte 2300 for det,men er egentlig ikke verdt det..