TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• chippe st185

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #219642  av Sulun

noen som har chippet bilen sin her? mye effektøkning på st 185?
noen stand dem utfører det til en bra pris?

har hørt at noen har omprogrammert hjernen. hva er det beste effektmessig?

#220286  av 2fastgt4

hvis du søker så vil du finne enormt mye på forumet her om akkurat det.

og for at vi skal kunne svare seriøst så må du forklare litt mere om hva du forventer/ønsker så skal du se det dropper innom mange svar :D

men kort svart i den rekkefølgen du spurte:

ja
hva er mye?....fra 10hk-135hk ettersom hva mere du vil gjøre/betale for
ja

beste effektmessig er stand alone fuelmanagement eller datasprut på norsk.
da kan du gå så langt du vil.
men hvis du skal holde deg under 335hk så klarer du deg med unichipp.

helt ærlig så anbefaler jeg datasprut så fort du vil over 260hk.
men husk att hester ikke bare er om chipp men også motor-deler og bensintilførsel og alt skal stå i stil.
holdbarhet på det du skal gjøre og hvor sliten bilen din er teller også vesentelig.

#220289  av larsst185

Om bilen din er helt original så kan du begynne med å fjerne katalysator,få deg en boostcontroller,en fuelcut defencer + fjerne sperra som blokkerer turbotrykk i 1 og 2 gear, juster opp ladetrykket til 0,9 og vips så har du en bil som ikke kan sammnlignes med slik den er originalt.....unichip har jeg serdeles dårlig tro på.om du skal gå for et oiggyback system så er emanage en bra løsning.

#220295  av Sulun

har ikke så mye peil på dette. men skjønner boost controller å slik. kan jeg bare montere 2,5" downpipe rett på org anlegget bakover? uten overgang?

hve er "oiggyback system, emanage en bra løsning." noe nettsted med info og pris?

#220296  av ErikG

noen som har noen erfaring med emanage på 3s-gte? Må man da modde fordeleren som på f.eks. megasquirt.

#220305  av larsst185

jeg har emanage,men har fått testa det lite.fikk vertfall bilen til å funke med 550cc dysene.jeg har ign wiring kitet til emanagen å da er det mulig justere tenningskurven.tror ikke det skal være nødvendig med noen modding av fordeler.