TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Starter av og til ikke :S

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #219688  av Nullings

1987 celica 2.0 gt
problemet med go bilen min er at den av og til ikke starter :S
når jeg vrir om tenningen virker det som den er dø :S alt lys og greier lyser rett, men hører bare den klikke lyden :S
så kan jeg prøve på nytt 15min seinere å da starter den plutselig.
jeg er nesten 100% sikker på at det ikke er startern, siden den er blitt skiftet.
klarer ikke å tenke meg hva problemet kan være :S kan det ha noe med tenninga ?
og når den starter da funker det med en gang!
starter kanskje ikke 1/10 ganger :S må jo liksom parkere i nedoverbakke tilfelle jeg ikke får start :P
noen som kan hjelpe meg?

*edit*
ja og funker liksom ikke å rikkle med nøkkeln heller når jeg ikke får start :S

Mvh Bjørn Kristian

#219696  av Mr2Even

Bytte/sjekke fordelerlokk og rotor?
Sist redigert av Mr2Even den 28 jan 2007 19:25, redigert 1 gang totalt.

#219697  av csstian

Har du skifte til ny srarter eller brukt?

#219707  av larsst185

fordeler og rotorlokk kan du utelukke.du bør sjekke kontaktene i innslaget i starteren.er det ikke disse kan du sjekke at det tynne ledningen som går inn på innslaget ditt får strøm når du vrir tenningslåsen i start posisjon.

#219711  av Mr2Even

larsst185 skrev:fordeler og rotorlokk kan du utelukke.du bør sjekke kontaktene i innslaget i starteren.er det ikke disse kan du sjekke at det tynne ledningen som går inn på innslaget ditt får strøm når du vrir tenningslåsen i start posisjon.
Trokke man kan utelukke det. Jeg hadde startproblemer i fjor vinter, og da var det fordeler og rotor som var problemet.

#219715  av Mr2 Mk2

tror du skal lese den første posten en gang til jeg.

#219716  av csstian

Mr2Even skrev:
larsst185 skrev:fordeler og rotorlokk kan du utelukke.du bør sjekke kontaktene i innslaget i starteren.er det ikke disse kan du sjekke at det tynne ledningen som går inn på innslaget ditt får strøm når du vrir tenningslåsen i start posisjon.
Trokke man kan utelukke det. Jeg hadde startproblemer i fjor vinter, og da var det fordeler og rotor som var problemet.
Men hær er det startmotoren som ikke slår inn.Har ikke nå med fordeler å gjøre det
 #219726  av turbokjell

Skift stater kontakter så er den god som ny. Veldig enkelt å skifte, bare se nøye på de gamle. Å skift en å en.

#219790  av Nullings

Startern ble skiftet til en brukt, men jeg testa den gammle startern å den funka,
så tror han har bare skifta en starter forjeves siden han trodde det var problemet.
men skal prøve alt d dere har sagt.
den startern som står i ser ut som en enten helt ny eller en delestarter.

#219814  av grimfer

Har det samme problemet.

Starteren er testa og kontaktene er sjekka og pussa på.

Jeg har gått ut fra at det er den ettermonterte boksen med startsperre og alarm. Etter at jeg dro ut kontakten der, blåste reint og satte den på plass igjen, ble det bedre.

Men nå skjer det av og til igjen, og det viser seg jo nå at dette kun skjer når det er kaldt, og bilen har stått i ro en stund.

Skulle gjerne hatt noen tips jeg også.

#219822  av Rømmling

har vel en klikke lyd når det er forlite strøm men det er vel ikke tillfeffe her

#219825  av spoild

Hatt noe lignende, da var det børstene i starteren som hadde sett sine bedre dager.

#219826  av csstian

Men hvis dere måler at dere har spenning på den ledningen som kommer fre tenninmgslås når dere prøver å starte.Er det det så har dere eleminert alt som har med ledningsnett å alarm å gjøre.Da er det startern som er problemet.Men har dere ikke 12 volt bare 9 kanskje på den ledningen kan det kobles opp et rele som henter styrestrøm fra den ledningen.

#219833  av Nullings

har vært defa alarm på bilen, men den kobla jeg fra å heiv ut uten noen form for forandring.
skal måle om det er spenning når jeg kommer hjem fra jobb så skal dere få en liten oppdatering.

Ok

#219875  av turbokjell

Men hvis det skyldes Defa alarmen sier det ikke klikk når du vrir om nøkkelen, det er innslaget fra starteren du hører.