TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• 4AGZE - Eksos

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #26122  av Ronny

Har en 86 mod MR2, med en lett modifisert 4agze motor, hvor kan
jeg få kjøpt effekt anlegg til den?

#26139  av Amund

ut i fra det jeg kjenner til skal det passe i vert fall... :wink:

hvor holder du til?
 #26142  av Ronny

Holder til på Nesodden, utenfor Oslo. Hvor mye skal du ha for det?
Hvis du bor langt unna er det vel mulig å sende med posten e.l.

#26200  av MRQuoc

Er mulig jeg tar en Bergen-Drammen tur\retur snart .. eller.no ellers blir det etter nyttår , går vel ann å krølle anlegget som en turban når jeg setter meg på toget ? ellers , hvis det skulle se dumt ut , kan jeg kjøre selv assa..

#26202  av bose

Er ikke anlegget demonterbart da?da burde det vel gå baki
 #26237  av Amund

Ronny skrev:Holder til på Nesodden, utenfor Oslo. Hvor mye skal du ha for det?
Hvis du bor langt unna er det vel mulig å sende med posten e.l.
bor i bergen, men frakt er ikke så mye. 300 kanskje. dersom ikke MrQ tar det med seg da. skal til hønefoss i romjula, har plass til det i bilen da, dersom du kan komme å hente det i nerheten der... kan uansett ta det med, så kan du se på det, og eventuelt prøve det..

siden det er i rustfritt, hadde jeg tenkt meg 2500 for det. men, ellers får du komme med bud.. dersom du slenger med en prøvetur eller noe slikt :wink: hehe. står mere om det på den linken jostein har lenger oppe på denne sida. flere bilder er også muligt.
 #26240  av Mr2 Mk2

Amund skrev:står mere om det på den linken jostein har lenger oppe på denne sida. flere bilder er også muligt.
Og Ronny:Lyden kan jeg gå god for,den er RÅÅ :twisted:

Og bare så det er sagt så har jeg gått å sikla på dette en stund nå,men ettersom jeg ikke har bil ENDA,så er det gjerne litt teit å begynne med effekt anlegg :wink:
 #26242  av Amund

Jostein skrev:Og bare så det er sagt så har jeg gått å sikla på dette en stund nå,men ettersom jeg ikke har bil ENDA,så er det gjerne litt teit å begynne med effekt anlegg :wink:
Alle må jo begynne en plass... hehe :roll: :lol:

#26269  av Ronny

Jeg kjøper det jeg :wink: , hvis du kan ta det med til Hønefoss. Sender deg en mail senere med tlf. nr osv.

#28620  av Ronny

Har nå fått montert på eksos anlegget jeg kjøpte av Amund. Har ikke fått justert tenning ennå, så jeg vet ikke om det har blitt noen effekt økning, men heeelvete for en lyd det har blitt!!!! :evil: :evil:

Noen som har noen råd om hvordan jeg kan dempe lyden når den skal på EU-kontroll..... :idea:

#28622  av Mr2 Mk2

Ronny skrev:Har nå fått montert på eksos anlegget jeg kjøpte av Amund. Har ikke fått justert tenning ennå, så jeg vet ikke om det har blitt noen effekt økning, men heeelvete for en lyd det har blitt!!!! :evil: :evil:

Noen som har noen råd om hvordan jeg kan dempe lyden når den skal på EU-kontroll..... :idea:
kan du ikke skru på det gamle igjen da?

Jeg syns faktisk det er litt for mye lyd :wink: hadde passet til effekten Amund får nå,men syns det er litt mye "løvblåser" effekt på en original 1,6 124hk :wink: Men ja selve lyden er rååå! :twisted:

#28625  av Ronny

He he..
Er ikke helt orginal den motoren jeg har heller, nærmer meg raskt 200hk.
Dessuten er det hull i det orginale, så den blir ikke godkjent med det heller.

#28626  av Mr2 Mk2

Ronny skrev:He he..
Er ikke helt orginal den motoren jeg har heller, nærmer meg raskt 200hk.
Dessuten er det hull i det orginale, så den blir ikke godkjent med det heller.
ja da er det litt verre :(

#28657  av Amund

Ronny skrev:Har nå fått montert på eksos anlegget jeg kjøpte av Amund. Har ikke fått justert tenning ennå, så jeg vet ikke om det har blitt noen effekt økning, men heeelvete for en lyd det har blitt!!!! :evil: :evil:

hadde ikke problem på eu-godkjenning.. han bare kommenterte at lyden i bilen var rå, og at jeg hadde en fin og spesiell bil. :wink:

dessuten ville jeg vert mere bekymret over motoren foran eksosen.. :roll:
orginal standstøy på mr2 mk1, er 76db v\4350rpm. og lyden er ikke mere enn 90 med effektanlegget?..

Lyden i det anlegget der er rå! litt plagsom i lengden kanskje, men å kjøre med hørselvern på lengre turer går greit.. :wink: dessuten så åpner det seg en helt ny verden av lyder da, hører sugelyden, rett og slett om motoren liker seg! :wink: