TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• reg reim

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #219836  av guffen85

skal bytte reg reim nå. er det noe mere dere pleier å bytte mens man allerede er der nede å roter??
i så fall hva??

#219837  av csstian

Bruker å bytte alle tetteringer.Så er det om kanskje vannpumpe står for tur.Og dynamo og servoreim om det er en stund siden di var skiftet

#219854  av guffen85

csstian skrev:Bruker å bytte alle tetteringer.Så er det om kanskje vannpumpe står for tur.Og dynamo og servoreim om det er en stund siden di var skiftet
er det mulig å overhalen vannpumpa den koster jo 7k på toyota når jeg sjekket.
 #219858  av Helmer

guffen85 skrev:skal bytte reg reim nå. er det noe mere dere pleier å bytte mens man allerede er der nede å roter??
i så fall hva??
Bør bytte løpehjulet og strammehjulet til reima.

#219859  av csstian

Går ikke ann å overhale. Tror ikke den er så dyr.Du kan kjøpe komplett eller bare ytterdelen.Men bytter du bare ytterdelen så må alikavell hele pumpa demonteres for å bytte den oringen som ligger mor blokka.Deb blir ikke tatt hvis ikke du bytter den.Ja løpehjul å strammehjul bør også skiftes.

#221096  av Ollie

Er kam belte det samme som register rem?
For jeg tror jeg må bytte min.
Men må jeg ta ut hele motoren for å få byttet den? For det så ut som at det hjulet som dynamo rem står på, stod i veien for å få av dekselet.Eller finnes det noen fine triks for å slippe å måtte ta ut den?

#221103  av tojo

Ollie skrev:Er kam belte det samme som register rem?
For jeg tror jeg må bytte min.
Men må jeg ta ut hele motoren for å få byttet den? For det så ut som at det hjulet som dynamo rem står på, stod i veien for å få av dekselet.Eller finnes det noen fine triks for å slippe å måtte ta ut den?
Ja det er det samme,du trenger ikke ta ut motoren .
Her har du fremgangsmåte(dette er til 3SGTE men det er samme jobben)
http://www.celicatech.com/93rmsour/1993 ... /em/em.htm

Er du usikker på fremgangsmåte,la et verksted ta jobben.

Lykke til

#221402  av Ollie

takk for hjelpen

#221409  av Xlr8

kan vell og si du kan høre med meconomen? eller hvordan de skrivest og sjekke prisen der, alt trenger jo ikke komme fra toyota?:P

#222613  av Sulun

bytta regreim på min nå. gjorde det på hamar auto (toyota forhandler).
kom på 13740kr!!!
fikk sjokk. hadde tenkt jeg kom langt med halvparten.... reima kostet jo 600kr. så måtte jeg skifte strammehjul, styrehjul, vannpumpe 1500kr, hydr.strammer og simringer.

#222632  av Mr2Even

Sykt dyrt det ble.. :shock: Skal gjøre noe av det samme selv snart

#222669  av cs2451

tror jeg betalte litt over 1200kr for vannpumpe