TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• SÃ¥nn kan det gÃ¥!!

• Skryt, prat og kommentarer.
Skryt, prat og kommentarer.
 #221831  av defred

Slik kan skiftegaffelen se ut!! :shock:
Vedlegg
DSC00215.JPG
DSC00215.JPG (274.42 kiB) Vist 2083 ganger

#221837  av Larsen

Nå kan du vel bare skaffe dogshift innmaten med en gang nå da :D
Sist redigert av Larsen den 09 feb 2007 23:03, redigert 1 gang totalt.

#221844  av Fred

Hva har skjedd? Er det bare 5. gearet som har tatt kvelden eller?
Er jo igrunn ganske "enkelt" å overhale hvis det bare er det gearet da..

#221864  av Magne_F

5. gearet forsvant under SS4 i Sigdalsrallyet. Resten av gearene fungerte bra, så vi fullførte til en knallfin nestsiste plass totalt.. :-) Var nesten pinlig å hente pokal for klasseseier.. Plasseringen skyldes bl.a. 15 min graving etter en avkjøring på SS1 ;-)

#221902  av defred

Larsen skrev:Nå kan du vel bare skaffe dogshift innmaten med en gang nå da :D
Det sitter dog innmat i kassa, vis du ser på bildet ser du drevene er rettskåret + at det ikker er synkronisering.

#221904  av defred

Fred skrev:Hva har skjedd? Er det bare 5. gearet som har tatt kvelden eller?
Er jo igrunn ganske "enkelt" å overhale hvis det bare er det gearet da..
Skiftegaffelen er knekt!!!! Skal prøve og ordne en ny i stål, aluminium tåler jo ikke det samme.
Jo da det er bare og overhale 5 gir mens kassa sitter i bilen, men dette er et dobbelt problem. Clutchen begynnte og slurre så denne må også byttes, nå kommer jeg til og gå for en skikkelig racing clutch, 2 plate Helix, dyr som faen men dette problemet må løses en gang for alle.
Vedlegg
0111.jpg
0111.jpg (78.44 kiB) Vist 1980 ganger

#221914  av Larsen

defred skrev:
Larsen skrev:Nå kan du vel bare skaffe dogshift innmaten med en gang nå da :D
Det sitter dog innmat i kassa, vis du ser på bildet ser du drevene er rettskåret + at det ikker er synkronisering.
ahh oki :oops: .
 #222350  av defred

Her kan dere se hvordan en clutch kan se ut!!! Varmen tok plata! Nå skal det monteres værsting clutch, skal spesialproduseres i England.
Vedlegg
DSC00220.JPG
DSC00220.JPG (142.22 kiB) Vist 1982 ganger
DSC00219.JPG
DSC00219.JPG (153.25 kiB) Vist 1980 ganger
 #222375  av TOYPARTS

defred skrev:Her kan dere se hvordan en clutch kan se ut!!! Varmen tok plata! Nå skal det monteres værsting clutch, skal spesialproduseres i England.
hvorfor ikke en dødelig twinpate med fjæret senter?? er jo halve prisen jo. hks, rps, exedy, spec?

#222402  av defred

Nei, nå vil jeg ha noe jeg er sikker på at holder, dette er tross alt en bil som blir brukt hardt. Har blitt prøvd mange varianter og ingen har holdt lenge! Derfor skal jeg få produsert en Helix, to plate, sinter clutch som tåler 630 Nm. Svinghjulet blir også sendt til England for at clutch`n skal tilpasses til det. Dette kan virke dyrt, men når dog innmaten i girkassa koster nesten 80000 kroner mener jeg det er lurt og innvestere i solide saker. Det er såpass mye jobb og ta ut girkassa på bilen, noe som går utover hvor ofte jeg får kjørt løp, derfor vil jeg gjøre et realt forsøk på og få bilen til og holde. Dette er en vanvittig morsom bil og kjøre gjennom skogen med, og den er sjelden, så derfor fortjenner den ordentlig stell. :D
Men jeg takker for tipset. :D
Vedlegg
Bs2_0224.jpg
Bs2_0224.jpg (113.76 kiB) Vist 1972 ganger

#222495  av kennethx

Hmm, har HKS twinplate selv. Og de som kjenner meg vet at den ikke lever noe liv i luksus...Her snakker vi daglige rivstarter, drag konkuranse og banekjøring på asfalt med slicks. Nå er HKS clutchen min ratet til 1000Nm, og det holder for de fleste, til og med meg :oops:

http://www.greenline.jp/catalogue/btlis ... e=Clutches

Der får du en HKS GD Pro til 6000 + frakt + moms

Er en slik jeg har, den har ufjæret senter.
* Twin plate torque approximately 980N m (100kgf-m):
* Power approximately 440kW (600PS) to transmission

Men en GD Max med fjæret senter er sikkert å foretrekke, koster litt mer bare...
http://babelfish.altavista.com/babelfis ... 2fmax.html

#222531  av defred

Ok, høres ikke ille ut, et problem jeg ikke nevnte, det sitter ikke orginal aksel fra girkassa, derfor er jeg også avhengig av at de kan bytte ut senterplata med noe som passer.

#224986  av defred

Da er ny clutch underveis, blei et to plate clutch kit fra Fensport, følger med svinghjul + de greide og tilpasse det til bilen min, det er ferdig i morgen, hos meg til helgen.Perfekt for nå begynner vi og få dårlig tid skal vi rekke flere rallyer i vinter.
Vedlegg
fensportracing-clutch.jpg
fensportracing-clutch.jpg (5.49 kiB) Vist 2729 ganger
 #226471  av defred

Da var clutch og svinghjul her! Ser kjempe gromt ut og dette skal løse problemene jeg har hatt.
Vedlegg
DSC00263.JPG
DSC00263.JPG (171.24 kiB) Vist 1977 ganger
DSC00262.JPG
DSC00262.JPG (152.46 kiB) Vist 1968 ganger