TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• hvilke svakheter og feil mÃ¥ sjekkes ved kjøp av celica gt4

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #222366  av bluesmoke

jeg har planer om ¨å kjøpe en celica gt4 og vil gjerne spør panelet her om litt expert hjelp, er det noen som vil komme med noen tips om hva jeg bør sjekke ved kjøp av en celica gt4. 90- 93 mod kom gjenrne med typiske svakheter og feil ved disse modellene, da dette er en gammel bil nå, så er det altid fare for å kjøpe katta i sekken. å jeg vil derfor prøve å få litt hjelp for å unngå den helt store tabben. kom gjerne med alt av + og minus med disse bilene.

#222794  av bluesmoke

detmå da være noen celica gt4 eiere som er villige til å dele med seg av sine erfaringer

#222796  av Daniel_hoy

bluesmoke skrev:detmå da være noen celica gt4 eiere som er villige til å dele med seg av sine erfaringer

SØK :P

Folk har svart på dette maange ganger før. Sikkert derfor ingen har svart deg. Men ser du er ny på forumet så du er unnskyldt :P

Det er mye ting du sikkert lurer på før kjøp og etter kjøp som har blitt tatt opp mange ganger før. Så ved hjelp av søking finner du ut det meste.

Her er en link så jeg fann no, ligger mye annen info her også.

http://www.ts-ogn.no/phpBB2/viewtopic.p ... F8p%2A+gt4

http://www.ts-ogn.no/phpBB2/search.php

Lykke til med bilkjøpet. :wink:

#223081  av bluesmoke

takker så mye for infoen. :D

#223357  av Plenty

Har du handlet?

Kan være jeg selger min sorte GT4, som skal være i veldig god teknisk stand nå etter overhaling.... 1992 mod. og skulle egentlig brukes til et cab prosjekt.

ta kontakt på torsteinw@hotmail.com

#242643  av Nullings

River opp en gammel topic men orska ikke lage en ny post tilfelle det fantes en fra før av om emnet. søkemotoren på dette forumet var ikke den helt beste..
enyveis!
vurderer å kjøpe meg en celica gt4 veldig mye..
men har både en far og en bror som mener motsatt, for dyre deler, mer motor mer skruing osv.
noen som har en slags oppsummering om negative ting (gjerne positive også) med celica gt-4 eller carlo sainz har hørt mye bra, men vi vet alle at alle biler har feil!
her kan dere rett å slett fortelle min bror å far om hvorfor å kjøpe en celica er et bra eller dårlig kjøp!
 #242671  av bluesmoke

ja da har jeg kjøpt meg en toyota celica gt4 en rød 1990 mod, de er en svitsisk bil som kun har hatt en eier og vedkomne var født i 1943 så den er kjørt av en eldre man. bilen ser grei ut og går brukbart for en orginal bil å regne den har rullet 170t er en liten rasle lyd når jeg trykker inn klutsjen når bilen er kald, men det forsvinner med en gang jeg kjører, har også pratet med en på et bilverksted å han trudde ikkedet var noe alvorlig da di ikke er kjent for å være helt stille di girkassene. det har nettopp vært byttet klutsj og lurer på om det er gjort riktig og derfor den lyden noen som har en mening om det ??????

mvh

bluesmoke

#245083  av 94CelicaGT

kan være utløserlageret til clutchen

#246182  av bluesmoke

94CelicaGT skrev:kan være utløserlageret til clutchen
lyden kommer når jeg trykker inn clutchpedalen men når den er trykket i bunn så forsvinner lyden igjen, tror du fremdeles det er utløserlagret?? å er det noe farlig/noe som må fikses eller går det greit??

#246187  av Andy_Celica

Nullings skrev:River opp en gammel topic men orska ikke lage en ny post tilfelle det fantes en fra før av om emnet. søkemotoren på dette forumet var ikke den helt beste..
enyveis!
vurderer å kjøpe meg en celica gt4 veldig mye..
men har både en far og en bror som mener motsatt, for dyre deler, mer motor mer skruing osv.
noen som har en slags oppsummering om negative ting (gjerne positive også) med celica gt-4 eller carlo sainz har hørt mye bra, men vi vet alle at alle biler har feil!
her kan dere rett å slett fortelle min bror å far om hvorfor å kjøpe en celica er et bra eller dårlig kjøp!
Hei,

Celica generelt er av kjent toyota garanti, deler er ikke dyrt heller motsatt, angående holdbarhet på motor og drivverk på en celica er det veldig bra, Skal mye til før det tar skade, motoren har en liten svakhet og det er hvis man kjører for høyt trykk kan man fort få tenningsbank. (men slik er det jo med alle biler)

har inegnting negativt å si om en celica gt4 (hadde selv en 1994 st205 wrc) og det er nydelige biler å kjøre samt at de går bra med små oppgraderinger.

Så få faren go broren din til å bli med på en liten prøve test tur av en celica du har tittet på så endrer den nok mening :wink: