TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• radiator

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #26684  av daggy

Hei - og takk for sist. Noen måneder siden jeg har vært her sist nå. Mye har skjedd - forteller senere.

Nå trenger jeg ny radiator, og har fått tilbud om å kjøpe en fra norsk radiatorservice til 1600+mva - men er usikker på om den passer.

Det står at det er en mr2 87-91 1.6 - dette virker litt rart mener jeg ?

Er det samme radiatoren på mk1 som på mk2 ?

Håper på raskt svar, da jeg må bestemme meg om en halvtime :?

Mye pez å montere den ? Hva må skrus av ? Fanger osv ?

#26699  av CelicaTurbo

om det står 1.6 liter passer den lite trolig, det er ikke mulig å fikse den du har da om du leverer den inn? Enten om de lodder eller om de mekker en ny kjerne til den?

Ellers, det er nok ganske enkelt å bytte, uten at jeg vet det sikkert så er det nok bare å fjerne plastcovlen under panseret, den svarte plasten som dekker hele bunnen. Deretter er det sikkert et tilsvarende plaststykke over radiatoren, fjern viftene og løsne sikkert to bolter oppå radiatoren og kanskje noen bolter nede (om den ikke er klipset der), løsne slanger og vipp radiatoren litt inn og trekk den deretter opp. Jeg antar det er slik, det er unaturlig og uvanlig om du må fjerne frontfangeren ihvertfall :)

Re:

#26708  av daggy

Takk for svar.

Jeg satte den hos Radiatorservice AS på ensjø - den 1.6 radiatoren var for liten, men de fixer den jeg har.

Kommer på 4300 inkl mva og arbeid - hentern på mandag...

Jaja.. har hatt mye utgifter med bilen i det siste, men nå er den så godt som strøken.

Har vært uten bilen i 2mnd nå... savner den.. :roll:

#26714  av CelicaTurbo

skjønner jeg godt, får abstinenser av mindre... men det blir godt å få en bil i god stand tilbake da :)