TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Tectylbehandling

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #26866  av chris

Hvor ofte bør man utføre en tectylbehandling på MR2 ? Sikter da til f.eks. min, som brukes hele året, og kjøres dessverre en del på saltede veier i vinterhalvåret. Og hva koster dette?

#26871  av CelicaTurbo

er det ikke annethvert år som er tingen når det gjelder tectyl?

#26875  av MR2turbo

trodde ikke at det var så ofte... jeg tok en full tectylering rett etter at jeg hadde kjøpt bilen, og da mener jeg han sa 3 år.. men han gjorde svært dårlig jobb, så jeg har sprøytet endel plasser etterpå, inni hulrom osv..

Trenger det jo ikke så mye nå, men den holder seg finere med det selv om jeg ikke kjører om vintern..

#26908  av chris

Hører så mye rart.. noen sier det ikke er nødvendig på galvaniserte biler, andre sier hvert 5. år, andre sier hvert 3.. så jeg ble litt i tvil liksom :P

#26917  av sindrejl

hmm.. må vel behandle jenta mi jeg også .. like godt å vente til sommern så kan den stå ute :)

#26920  av funkes

Prat med Trondheim Antirust senter eller hva de heter du...de har jeg fått anbefalt av et par lakkererer (faen rart ord haahha).
Trur faktisk Celicaen "min" står der nå. Koster rundt 2-3 lapper..

#26927  av Amund

Min vart tectyl behandla når den kom til norge i -97. ikke siden. strengt tatt er det ikke nødvendig på en stund heller. ikke etter det jeg har sett i vert fall.. :roll:

#26929  av sindrejl

er nok på tide nå ;)