Side 1 av 1
mk2 gti fusker
Legg innLagt inn:26 feb 2007 14:59
av japse-gnmfr
gtien min har begynt og fuske nå opp til sånn ca 3000omdreininger...
fusker ikke når jeg gir bånn gass..
hva kan dette være, har foresten akkurat satt på effektanlegg nå..
noen som hvet hva dette kan være..
har også åpent luftfilter
Legg innLagt inn:26 feb 2007 15:05
av 323F GTX
Dårlige plugger kanskje?
Legg innLagt inn:26 feb 2007 15:23
av Larsen
mulig det er lambda sonden. Da du trykker ned gassen(og bruker litt turtall)så brukes ikke lambda sonden som referanse til bensinblanding lengre
Legg innLagt inn:26 feb 2007 15:44
av japse-gnmfr
323F GTX skrev:Dårlige plugger kanskje?
kan vel ikke være det..det har skjedd sånn plutselig..
håpet kanskje på luftfilter me vann i systemet..
Re: mk2 gti fusker
Legg innLagt inn:27 feb 2007 11:21
av inzane2012
japse-gnmfr skrev:gtien min har begynt og fuske nå opp til sånn ca 3000omdreininger...
fusker ikke når jeg gir bånn gass..
hva kan dette være, har foresten akkurat satt på effektanlegg nå..
noen som hvet hva dette kan være..
har også åpent luftfilter
høres ut som det samme som skjer hos meg, men her det mer fra 2000-2300, der er den veldig luggete, er veldig merkbart på kald motor, men kjenner det og litt når den er varm, og mellom 2000-2100 er det nesten som den er død av og til...tenkte kanskje det var noe med fuel-cutn eller noe i den duren...
hmm
Legg innLagt inn:27 feb 2007 11:36
av turbokjell
Sjekk plugger å kabler. Veldig vanlig på Mr2.
Legg innLagt inn:27 feb 2007 14:18
av 323F GTX
Har dette problemet med gjevne mellomrom på mazdaen, da er det pluggene som er gåen. Fordeler lokk, plugg kalber og andre tenningsdeler er et fint sted å begynne å feilsøke i allefall.
Om pluggene er sorte, kast de og kjøp nye

Legg innLagt inn:28 feb 2007 20:25
av Eddy86
Sjekk tenningsystemet, kabler, plugger osv.. Se nøye på pluggene at det ikke er møkk, fuktighet eller svarte striper ( små ) nedover dem
( overslag ).. Bytt da plugger og legg litt silikonfett i plugghetta da ungår du detta i framtida.
Er det ikke noe galt med tenninga kan det være lurt å ta en 4-gass måling , og evt. en komp. måling for å utelukke brente ventiler ( har bytta noen av dem før på flere motorer, ikke helt ukjent problem ved "hardkjørte" motorer, spesielt ettersom sports filter og eksos kan magre ut blandinga noe ).
Ved tett/defekt katalysator kan vil bilen også fuske ved lavt turtall, kan vanligvis enkelt sjekkes ved å banke på katalysatoren å høre om det skrangler.
Legg innLagt inn:21 mar 2007 20:47
av Mr2Even
Eddy86 skrev:
..Er det ikke noe galt med tenninga kan det være lurt å ta en 4-gass måling , og evt. en komp. måling for å utelukke brente ventiler ( har bytta noen av dem før på flere motorer, ikke helt ukjent problem ved "hardkjørte" motorer, spesielt ettersom sports filter og eksos kan magre ut blandinga noe )
Får man dårlig comprisjon med brente ventiler? Jeg tok en comp test, pila gikk opp der den skulle men så begynte den å dale sakte nedover?

hva kommer det av? Dårlig/gåen comp-måler?