TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Har forsikra supraen idag, dyrt?

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #224979  av Andy_Celica

Idag har jeg forsikra supraen, forsikringa gjelder fra 1april til 1october og koster meg 11000 kr, er da 19Ã¥r (blir 20 i mars) med nybegynner bonus.

Dette er da full kasko. Er dette dyrt?

#224982  av Rømmling

Nei egentlig ikke

når jeg skulle forsiktre celcian på meg som 18 åring men start bonus så kom jeg på 16 000kr hos Gjensidige (og 60 000KR hos IF :lol: :lol: )
 #224984  av Kilgallon

Andy_Celica skrev:Idag har jeg forsikra supraen, forsikringa gjelder fra 1april til 1october og koster meg 11000 kr, er da 19Ã¥r (blir 20 i mars) med nybegynner bonus.

Det synes jeg var meget billig.
Hvis jeg får den så billig så skal jeg være meget fornøyd.
Når jeg har sjekket på meg selv er det snakk om over 20.000, er da 22år uten bonus.
 #224985  av Andy_Celica

Kilgallon skrev:
Andy_Celica skrev:Idag har jeg forsikra supraen, forsikringa gjelder fra 1april til 1october og koster meg 11000 kr, er da 19Ã¥r (blir 20 i mars) med nybegynner bonus.

Når jeg har sjekket på meg selv er det snakk om over 20.000, er da 22år uten bonus.
Det er bare 6mnd forsikring da. altså et halvt år :D
 #224987  av Kilgallon

Andy_Celica skrev:
Kilgallon skrev:

Det fikk jeg ikke med meg. Men da er det brått ikke så billig alikevel. Men den forsikringen holde jo, regner med at du ikke går til anskaffelse av vinterdekk til Supraen :wink:
 #224988  av Andy_Celica

Kilgallon skrev:
Andy_Celica skrev:
Kilgallon skrev: Det synes jeg var meget billig.
Det fikk jeg ikke med meg. Men da er det brått ikke så billig alikevel. Men den forsikringen holde jo, regner med at du ikke går til anskaffelse av vinterdekk til Supraen :wink:
Jepp er derfor jeg valgte å bare ta for 6 mnd, de skulle ha 22000 fo 1 år da, og da jeg blir 22 blir det nok endel billigere en det er nå også :D

#224996  av sindrejl

er helt grei pris når man ikke har bonus det der. Supra er passe dyrt å forsikre :P
 #225050  av Kilgallon

Andy_Celica skrev:
Kilgallon skrev:
Andy_Celica skrev: Det er bare 6mnd forsikring da. altså et halvt år :D
Jepp er derfor jeg valgte å bare ta for 6 mnd, de skulle ha 22000 fo 1 år da, og da jeg blir 22 blir det nok endel billigere en det er nå også :D
Får håpe du har den om 2 år da, for dette er ikke en bil man vil selge så fort :wink:
 #225079  av jumbo

Andy_Celica skrev:Det er bare 6mnd forsikring da. altså et halvt år :D
De gir generelt utrolig lite rabatt for at du har den mindre enn et helt år uansett, så det ville jeg ikke vektlagt fryktelig mye. Hvertfall har det vært min erfaring når jeg har undersøkt etter delårsforsikring.

Tipper tilsvarende for hele året hadde ligget på kanskje 13-14 laken, hvertfall langt unna det dobbelte
 #225082  av Andy_Celica

jumbo skrev:
De gir generelt utrolig lite rabatt for at du har den mindre enn et helt år uansett, så det ville jeg ikke vektlagt fryktelig mye. Hvertfall har det vært min erfaring når jeg har undersøkt etter delårsforsikring.

Tipper tilsvarende for hele året hadde ligget på kanskje 13-14 laken, hvertfall langt unna det dobbelte
Nei, fikk pris på 11000 for 6 mnd og 22000 for 12 mnd, forsikringen fungerer litt anderledes i sverige en i norge. det er slik at man ikke får poeng, forsikringa synker etter man blir eldre+ hvor mange år man har kjørt skadefritt, men telles ikke som poeng.

Veldig speielt opplegg.
 #225129  av Kilgallon

jumbo skrev:

Man kan jo tegne 1års forsikring, for så å si det opp etter 6mnd da. Da får man jo tilbake halve beløpet.

#225208  av sindrejl

skift forsikringsselskap hver 6mnd så får øker man raskere bonus :)

#225224  av Kilgallon

sindrejl skrev:skift forsikringsselskap hver 6mnd så får øker man raskere bonus :)
Kanskje ikke vært noen dum idè :wink:
 #225233  av jumbo

Andy_Celica skrev:Nei, fikk pris på 11000 for 6 mnd og 22000 for 12 mnd, forsikringen fungerer litt anderledes i sverige en i norge. det er slik at man ikke får poeng, forsikringa synker etter man blir eldre+ hvor mange år man har kjørt skadefritt, men telles ikke som poeng.

Veldig speielt opplegg.
Ah, vi snakker sverige her ja. Ja da er det sikkert annerledes på mange vis.
 #225234  av jumbo

Kilgallon skrev:Man kan jo tegne 1års forsikring, for så å si det opp etter 6mnd da. Da får man jo tilbake halve beløpet.
Problemet med det er at du risikerer visning hver forbanna gang du skal ha den registrert igjen.