TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• montering av vinge

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt alle andre Toyota modeller
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt alle andre Toyota modeller

fjerne stangen på midten eller ikke?

fjern den
10
50%
la den være orginal
10
50%
 #225654  av bakke84

har kjøpt meg en vinge til min corolla e10 kombi..

lurte på om det var noen haer som har tips til montering av denne??

hva jeg må tenke med på take med rust osv siden jeg må bore hull til festene...

og hva dere synd jeg bør gjøre med den?? sett noen som har fjernet den midterste stanga på den. skal legge ut bilder av vingen slik den er orginal og den som er fikset på...
Vedlegg
sånn er vingen orginal...
sånn er vingen orginal...
normal_ALV_14_Januari_2007_Lunteren_%2829%29_%28Small%29.jpg (22.69 kiB) Vist 1883 ganger
fjernet midt stang
fjernet midt stang
TE10TMRSSIDE001.jpg (91.31 kiB) Vist 1095 ganger
 #225744  av sindrejl

bakke84 skrev:har kjøpt meg en vinge til min corolla e10 kombi..

lurte på om det var noen haer som har tips til montering av denne??

hva jeg må tenke med på take med rust osv siden jeg må bore hull til festene...

og hva dere synd jeg bør gjøre med den?? sett noen som har fjernet den midterste stanga på den. skal legge ut bilder av vingen slik den er orginal og den som er fikset på...
for å presisere det så er det ikke samme vinge på øverste bil og nederste. Det er en ettermontert sak. Bare se nøye på sidene, høyden, tykkelse, festene osv.

#225758  av hmsilset

Jeg stemte for å la den være original.Litt av en sak å stemme om da,men du har sans for detaljer :P Det kan utgjøre litt på en bil

#225770  av Rollaole

Du kan fint skjære hull, til spoilern, men spray godt med grunning der du skjærer hull og bruk STORE skiver da du skrur den fast under, også ha masse blank silicon så du slipper og få fuktighet inn som gjør at det ruster, gjorde dette på corollan min, har kjørt et år med spoilern min, er ikke anntydning til rust! :wink:

#225786  av Rollaole

Skiver under bagasjelokket, og ei lita tynn stripe med silicon på toppen, og masse rundt og over skivene etter du har skruddfast.. :wink:

#225810  av |plumbo

jeg limer ;)

#225846  av |plumbo

bruker det limet som følger med pakken jeg har en sånn spoiler ligende men den skal ikke på før bilen er lakkert

ja spoilern må sjæres av .

#225849  av bakke84

hmm..ja kanskje den blir limt da...sikkert lettest det..slipp man begynn å lage hull...

men hadde jo vært fint å kunne fått den av uten å maååt ødelegge den og lakken :?

får se ka som skjer....

klare ikke helt bestem mæ om stangen i midten skal bort eller ikke