TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Supa vinge pÃ¥ Celica, hvordan?

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt alle andre Toyota modeller
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt alle andre Toyota modeller
 #226050  av RonnyB

Har sett noen få Celica T18? Tidlig nittitalls med vippelykter, men usikker på om det har vært gt4 eller CS, med supra vinge bakpå? Er vel en slags integrert vinge bakpå bagasjeluka hvordan fjerne den? Hvordan er passform på supra vinge og hvor kjøpes den?

Hilsen
Ronny
...kommende Celica Gt4 eier...

#226192  av Elzin

søk litt å du finner svar, flere som har "supra vinge" på celicaen, det er egne vinger som passer til celica som er lik supra vingen ;)

#226219  av RonnyB

Elzin skrev:søk litt å du finner svar, flere som har "supra vinge" på celicaen, det er egne vinger som passer til celica som er lik supra vingen ;)
prøvde å søke men fant ikke det jeg var på utkikk etter...
Mener du den vingen som du kan montere oppå den orginale? Det synes jeg ikke er spes pent iallefall ,må fjerne den orginale :wink:

#226227  av Elzin

#226257  av Elzin

fjerner vingen, fjerner antenne og antenne motor, fjerner bak visker, fjerner spyler hode oppe på taket,

monterer ny vinge, monterer ny liten hai antenne i vindus spyler hullet, soter lyktene bak, soter vinduet bak og di små på sidene, stetter på nytt eksos anlegg og du har en satans fin rumpe på bilen :)

#226301  av RonnyB

var noe slikt som var tanken ja 8)

Men den orginale vingen, mener å huske at den gikk ganske så i ett med karosseriet på bakluka? Sitter den da skrudd eller er den støpt fast? (Har ikke bilde av en orginal å titte på forran meg akkurat nå så blir ett skudd i blinde, men har jo sett orginal bil i virkeligheten da) Hvis en må skjøre den av blir det vel "litt" sparkel jobb etterpå?

#226310  av Elzin

den er skrudd eller limt, ikke støpt fast. riner med at den e skrudd..!

har ikke gjort det selv, men mener det skal være ganske enkelt!

#227135  av Gt-4-Ever

Den originale er skrudd fast. Fjern dekslet inni bakluka, så ser du skruene. Samme prosedyre for delene på sidene. Pakfeifer sin supravinge har ganske bra passform. Husk å sveise igjen hulene etter originalspoileren, ellers så blir det vått i bilen. :lol: