TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Shopping av felger.. :)

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt alle andre Toyota modeller
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt alle andre Toyota modeller
 #226557  av tinnion

Hm, lurer rett og slett på å handle denne felgen snarest..

Bilde

til

Bilde

Vad tycks?[/img]

#226591  av BrennaRacing

Kule de...Hvilken størrelse skal du ha??

Er det 15" du har på bilen nå`??

#226620  av tinnion

Blir nok 17 ja, må vel ha igjen litt komfort. Er 15" på bilen nå ja.

#226621  av BrennaRacing

Comfort (eller mangel av det) blir man veldig fort vant til så det er bare å gå for 18" :lol:

Når jeg fikk på felgene på bilen min syns jeg at det var alt for stivt å kjøre med, men etter noen minutter i bilen så merket jeg det ikke lenger :D

#226622  av tinnion

Hehe. :D

Men jeg må vel banke en del i skjermene mine om jeg skal ha på 18 og har jeg hørt..?

#226700  av tinnion

Regner med, at når det er vær for det. Så får jeg skjermene mine bak rullet (eller bare rett og slett kapper vekk kanten) Tipper og jeg må til med litt mer senking foran for å få et bra stuk på bilen, selv med 17". Er bare 40/35 senk nå..

#226701  av lexusmann

Har samma dim jeg også, og den tok borti dekksida med folk i baksetet...fikk valsa det innbrettet på skjermen opp, og det går kjempefint...bare å høre rundt med noen som har rulle, ev. låne selv...må bare være forsiktig med lakken, må bruke ev. en hårføner til å varme opp lakken FORSIKTIG... :wink:

#226704  av tinnion

lexusmann skrev:Har samma dim jeg også, og den tok borti dekksida med folk i baksetet...fikk valsa det innbrettet på skjermen opp, og det går kjempefint...bare å høre rundt med noen som har rulle, ev. låne selv...må bare være forsiktig med lakken, må bruke ev. en hårføner til å varme opp lakken FORSIKTIG... :wink:
Tror da jeg må finne noen som kan det derre, hehe.

Må også få lakkert bodykittet mitt igjen, for det er elendig gjort. Ser stripene etter mellompussing i hekkfanger (pluss jeg har rygget på en busk og laget ett hull jeg må fikse :P) Lakken på sideskjørtene bare renner av :( Frontfanger er litt mye steinsprut på, men sånn er det å kjøre med glassfiber..

#226709  av tinnion

Hehe, hørtes ille ut når jeg skrev det slik, men er egentlig mest irriterende småtteri.. :P

#226778  av BrennaRacing

bakke84 skrev:har 205/40 17 på min.. og orginale fjærer..

gikk akkurat, skrapte nedi bak med folk i baksetet.

så måtte kjøpe gummiklosser :P
Er derfor folk kjøper biler uten baksete :lol:

Men det blir nok veldig bra med 17" Åssen dim har du tenkt på

#226810  av tinnion

De leveres med 205/40. Blir nok 17"..

#226882  av Rollaole

tinnion skrev:205/40. Blir nok 17"..
gå for den dimensjonen.. Speedometer blir temmelig nøyaktig og bilen blir fin og kjøre samtidig som den ikke sporer fælt..

Åsså serre jævla tøøft ut vøttu! 8)

#227831  av tinnion

Jah, nå har jeg disse felgene i baksetet på bilen min. Hentet dem idag.
MEN, jeg har jo fått med teite bolter, type spesialbolter for å feste disse hjula på bilen. Corolla bruker jo for det første ikke BOLTER, og de hulla er for små til å putte noe som helst annet inni, (les: mutter) Jeg stiller meg også skeptisk til at det finnes noen muttere som vil passe inni der, for det andre tror jeg det vil bli veldig lite hold. Men jeg vet jo ikke, derfor dette lille spørsmål. Finnes det noe mutter som vil passe inni noe så lite? ..erfaringer?

Andre var også at senterringen var for liten.. :\

Så tenkte jeg at mens jeg hadde hjula av, så bytta jeg bremseklosser foran, er en stund siden, og veldig fint å få gjort før sesongen. Men det var pokker ikke barebare. Dette festet til kalypteren var jo dønn fast, disse to bevegelige som man skrur den fast på satt jo bjønn. Så da står jeg midlertidig uten bil, til jeg for vært en tur hos Toyota. Håper bare de har delen min inne.

gah, når noe er for godt til å være sant, så er det fordi det ER for godt til å være sant...

#228069  av tinnion

Da er felgene på bilen, så bilder kommer snart :D

Skraper litt bak, noen som fikser skjemkantene mine billig?