TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Forskjeller pÃ¥ forskjellige revisjoner av st185

  • Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #226567  av larsst185
 
furderer å flytte over hele bakstillinga på jdm bilen jeg har stående,over til min gt4 pga calipperne mine,skiver ect er meget slitne.i tillegg er delebilen gått 60 000 og alt ser ellers nytt ut.MEN,lurer på om det er forskjeller på diffen bak fra denne kontra min?kan den vær uten sperre feks?Bilen har svakere bremser foran feks så er litt skeptisk.noen som har noen harde fakta ang dette.?

 #227615  av larsst185
 
fant ut i dag at bakbremsene på delebilen er forkjellige også.de passer men er mindre diameter på skivene :?
Så da er det altså til nå:Bremser foran og bak,annen utveksling på gearkassa,narrowbody karosseri,så lurer jeg jævlig på om det er sperre eller ikke på diffen bak.den ser helt lik ut fysisk med den jeg har....

 #227623  av larsst185
 
om det er noen flere som er interessert i å finne ut om de har åpen diff eller torsen diff,lsd eller ikke,så står det endel her.Tror ikke det er mulig å bli klok på dette i det hele tatt... :shock:

 #227625  av larsst185
 
er foresten e e150f kasse i bilen,jeg har e151f i min.begge er 90 modell.Ser det er skrevet her og der at gt4 kom med forsterket gearkasse i 92,altså e151f.men hvorfor har min 90 modell det da?noen sier cs har bedre gearkasse (syncro) en gt4,men hvorfor har de begge e151f da,uavhengig av årsmodell.??

 #230406  av CelicaTurbo
 
er noen dager gammel denne posten men svarer allikvel, e150-girkassen ble brukt frem til 92 i USA, og den ble brukt på 89-tidlig-90 modellen i Japan, men ble ikke brukt på noen av de som ble solgt i Europa så langt jeg har funnet ut. De første årene med JDM hadde også svakere bremser med mindre skiver og mindre to-stemplede kalippere (istedenfor det ene store stempelet i senere modeller). Girutveskling er også forskjellig i girkassen og jeg aner ikke om det er torsendiff bak eller ikke, men det er en god mulighet for at det ikke er det. Utveklsingen på diffen skal være den samme uansett modell så du skal kunne bruke den på din bil. For å finne ut om det er torsen eller ikke må du nesten åpne den, ser det ut som på dette bildet har du en torsen:

Bilde

De loddrette spiralgirene på bildet er nøkkelen som identifiserer det som en torsen, om jeg ikke husker helt feil nå :D

 #230436  av larsst185
 
vel.jeg har solgt min diff nå å flytta hele bakstellet med diff over fra jdm en og til min.åpna ikke diffene men di kjentes helt like ut begge to.