I slutten av desember bestemte jeg meg for å bytte den slitne 3SGE'en min i en "low milage" eller nyoverhalt motor, eller kanskje en 3s-gte.
Da en 3s-gte blir litt for voldsomt med fwd og girkassen ble valget til slutt en motor fra http://www.motorimport.dk, som ankom en uke etter bestilling (ikke verst)
Tenkte da å lage en prosjekt tråd om det jeg har gjort siden desember og hva jeg holder på med, samt planer videre
Planene mine:
* Ut med motor
* Montere senkesett
* Sette inn nye foringer på understellet (polyurethane)
* Fjerne litt overflaterust her og der
* Lett overhaling av ny motor (reg.reim og div, samt ny clutch og ledningsnett)
* Ny girkasse (3.gen) E56 med lsd
* Inn med ny motor og kasse
* Pusse opp noen gamle OZ 17" felger og lakke dem hvite(egen tråd når den tid kommer)
* Kanskje ny lakk til høsten, ønsker en mørkere rødfarge av et slag så om noen vet om en kul rødfarge som ikke er for fancy (les: for dyr) så er jeg interessert i bilder
Det jeg har gjort til nå:
* Løsnet slanger og ledninger og merket disse, byttet gamle og morkne vakumslanger
* Pusset ned hjulbuene forran, grunnet og lakket disse og påført 2 lag med tectyl og prøvd å løse problemet med oppsamling av sand i kanalene ved hjulbuen
* Pusset ned og grunnet understellsdeler og demperne framme (tips til farge på dem??)
* Byttet foringer framme til poly-foringer
* Byttet alle "ytre" pakninger på motoren
* Byttet registerreim, strammehjul og løpehjul
* Lakket innsug og toppdeksel (bilder kommer...)
* Løftet motoren tilbake i motorrommet
Det som gjenstår nå før jeg kan starte er å skaffe den bjelken som går undet motoren til en fra en st185, og bytte feste braketten til girkassefestet på venstre side.
Pluss at jeg vil fikse alt mulig annet som jeg kommer over, er litt perfeksjonist så om jeg ser noe som ser slitt ut så blir det byttet.
Ja, det er dyrt men er herlig når man har alt på stell.
Har vel lagt ut 50tusen på bilen på de 21månedene jeg har hatt den
Siden prosjekttråder uten bilder er meningsløse etter min smak så skal jeg prøve å få tatt mange bilder, men ikke alltid så lett når man først har blitt skitten og så begynne å fikle med kamera
Da en 3s-gte blir litt for voldsomt med fwd og girkassen ble valget til slutt en motor fra http://www.motorimport.dk, som ankom en uke etter bestilling (ikke verst)
Tenkte da å lage en prosjekt tråd om det jeg har gjort siden desember og hva jeg holder på med, samt planer videre
Planene mine:
* Ut med motor
* Montere senkesett
* Sette inn nye foringer på understellet (polyurethane)
* Fjerne litt overflaterust her og der
* Lett overhaling av ny motor (reg.reim og div, samt ny clutch og ledningsnett)
* Ny girkasse (3.gen) E56 med lsd

* Inn med ny motor og kasse
* Pusse opp noen gamle OZ 17" felger og lakke dem hvite(egen tråd når den tid kommer)
* Kanskje ny lakk til høsten, ønsker en mørkere rødfarge av et slag så om noen vet om en kul rødfarge som ikke er for fancy (les: for dyr) så er jeg interessert i bilder

Det jeg har gjort til nå:
* Løsnet slanger og ledninger og merket disse, byttet gamle og morkne vakumslanger
* Pusset ned hjulbuene forran, grunnet og lakket disse og påført 2 lag med tectyl og prøvd å løse problemet med oppsamling av sand i kanalene ved hjulbuen

* Pusset ned og grunnet understellsdeler og demperne framme (tips til farge på dem??)
* Byttet foringer framme til poly-foringer
* Byttet alle "ytre" pakninger på motoren
* Byttet registerreim, strammehjul og løpehjul
* Lakket innsug og toppdeksel (bilder kommer...)
* Løftet motoren tilbake i motorrommet
Det som gjenstår nå før jeg kan starte er å skaffe den bjelken som går undet motoren til en fra en st185, og bytte feste braketten til girkassefestet på venstre side.
Pluss at jeg vil fikse alt mulig annet som jeg kommer over, er litt perfeksjonist så om jeg ser noe som ser slitt ut så blir det byttet.
Ja, det er dyrt men er herlig når man har alt på stell.
Har vel lagt ut 50tusen på bilen på de 21månedene jeg har hatt den
Siden prosjekttråder uten bilder er meningsløse etter min smak så skal jeg prøve å få tatt mange bilder, men ikke alltid så lett når man først har blitt skitten og så begynne å fikle med kamera

Sist redigert av evneveik den 12 jul 2007 14:25, redigert 2 ganger totalt.
90mod Celica 2.0l GTi
Selges hvis prisen er rett
Selges hvis prisen er rett