TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Turbo Manifold...?

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #27174  av Kenny

Noen her som vet om turbo manifolden som Egon på motorimport.dk selger til 4age er til turbo med integrert wastegete?

Har fått tilbud på en t3 med integrert wastegate som er god for 500 HK :twisted: til 9K hos KRB trading. Men må jo finne ut om den passer først.

Har likzom ikke så mye peiling på turboer enda.. (prøver å få med meg litt etter hvert :oops: )

Har kjøpt avlastnings ventil da.. HEHE.. Turboxs Type H. Hadde litt lyst på RFL (real F...... Loud), men tror kanskje det blir litt vel mye, og hary.. hehe.

#27186  av CS

Vis det er MR2 MKI du skal bruke den i, så er det ikke plass sa Egon til meg. :(

#27195  av MR2turbo

Kenny, de ferdige manifoldene han har er laget for ae86, men han har rene flenser som passer, så er det bare å gå løs med vinkelsliperen på manifolden din og få sveiset på ny flens ;)

#27271  av Kenny

ok.. da er det jo ikke noe problem... skal ha det på en 4agze, men har også hørt at jeg må bytte innsugsmanifolden.. spjellet sitter vist et annet sted på denne... så sånn jeg skjønte det måtte man sette på innsuget fra en 4age.... Noen som vet noe om dette?

#27293  av Kenny

og en liten ting til...
MR2turbo skrev:han har rene flenser som passer, så er det bare å gå løs med vinkelsliperen på manifolden din og få sveiset på ny flens ;)

det jeg egentlig lurte på var om det da blir en manifold for turbo med integrert wastegate.. har du noe peiling på det Markus? eller noen andre (han som jeg skal kjøpe turbo av lurte fælt på det... :?: å sa at jeg måtte finne ut av det..)

#27315  av MR2turbo

Det blir for en med itegrert turbo, ja.. uansett så er det ikke så stor jobb å lage en sånn flens selv da..

#27849  av Morten

MR2turbo skrev:Det blir for en med itegrert turbo, ja..
Trodde alle Turboer hadde integrert turbo jeg..? :wink: :mrgreen: