TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Et stort Dilemma, Eu- kontroll.

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt alle andre Toyota modeller
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt alle andre Toyota modeller
 #227137  av villejan

Her er det som har skjedd.

Bilen jeg kjøpte stod avskiltet før jeg kjøpte den og skulle få skiltene. For at jeg skulle få dem måtte bilen Eu godkjennes noe den ble. SÅ skulle bilen godkjennes i Januar, men siden bilen allerede er godkjent, får ikke verkstedet sendt gjennom kontroll papirene for den nye godkjenningen for 06/07.
I dag ble jeg stoppet i kontroll. De ville ta skiltene mine, men jeg måtte jo forklare dette og fikk kjøre videre....heldigvis!

Hva skal jeg gjøre for å fikset dette?
Når verkstedet ikke får legge dette i systemet, skulle jo da tro at alt var ok. Bilen kan jo forevises inntil tre mnd før den egentlig skal.

#227148  av Sven

Dette er vel egentlig ikke ditt problem. Er vel verkstedets og BT sin jobb og ordne opp i dette

#227150  av villejan

Har jo både kontrollnummer og kontroll organ på hvem som har foretatt kontrollen.

#228789  av jumbo

Bare pass på å ha med deg gjenparten av EU-kontrollen så er du vel egentlig på rimelig solid grunn. De kan jo ikke avskilte deg for manglende EU kontroll når så lenge du har signerte/stemplede papirer som beviser det motsatte

#229146  av villejan

Da er dette ordnet. Det viste seg slik at de som har tatt Eu- kontrollen ikke har tenkt over at du kan Eu kontrollere bilen din inntil 4 mnd før den egentlig skal.
Snakket med en hyggelig mann på vegvesenet, og han ordnet opp i det hele.

Takk for svar.
Tråden kan slettes.

#229361  av lexusmann

villejan skrev:Da er dette ordnet. Det viste seg slik at de som har tatt Eu- kontrollen ikke har tenkt over at du kan Eu kontrollere bilen din inntil 4 mnd før den egentlig skal.
Snakket med en hyggelig mann på vegvesenet, og han ordnet opp i det hele.

Takk for svar.
Tråden kan slettes.
Er inntil 4 mnd ja...har lurt på om det er 3 eller 4...da får jeg brev i posten en gang i neste måned... har 8 i slutten av reg nummeret...:lol: