TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Lav oljetrykk pÃ¥ Mr2 Mk1

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #227247  av Mr. 1

Oljetrykkmåleren på min Mk1 fungerer ikke. Nåla står helt nede på low hele tida. Skifta olje og oljefilter idag uten at det hjalp.
Noen som har hatt lignende problem :?: :(

#227320  av stokness

Hei!

Sjekk at ledningen sitter fast på trykkføleren, evt at klippset ikke er fullt av olje og drit.
Den sitter på framsiden av motoren, under fordeler'n en plass, hvis ikke jeg husker feil.

Mvh
Stokness

#227497  av bose

er nok som stokness sier ja...
har selv hatt problemer med at ledningen til sensoren har hoppet ut.. eller blitt full av møkk

motoren hadde uansett rasa ganske kjapt om den ikke hadde hatt oljetrykk :wink:

#227536  av Mr. 1

Yes da var det fiksa, var som dere sa, ledningen til sensoren hadde gått av. Takk for hjelpen :D
 #289796  av villejan

Liv i gammel tråd....

Hvor ligger denne føleren, og hvordan ser den ut.

Det nærmer seg gatebiltreff, og som i fjor betyr det at denne helvettes måleren bare kødder seg!
 #289809  av Pgus

Ved siden av oljefiltret... en liten rund "dings" med en rund T på til å klikke ledningen innpå.

Ikke lett å se ovenfra... Lett nedenfra :)

Bruk en liten tang og klyp forsiktig sammen skoen på ledningen så den blir litt strammere før du setter den på igjen, så slipper du å måtte gjøre dette etter hver gang du har kjørt gris :twisted:
 #289814  av villejan

Er det sånn å forstå at det likevel er oljetrykk i motoren? Eller faller det også?

Synes nemlig at det er rart at den synker bare til litt under halv, mens tidvis er den oppe på den nest øverste streken(normal) verdien.
 #289833  av ArildM

Min faller under halv når den går på tomgang, men om du får litt turtall er den oppe på normalen igjen. Regner med det er naturlig.
 #290102  av villejan

Fikk sjekket dette i går....

HEHE. Ledningen til føleren henger i fire kordeler, samt mangler isolasjon de tre første centimenterene fra festet. DA jeg tok i ledningen, knakk isolasjonen av. Olje tar knekken på ledningene etterhvert tenker jeg.

Det jeg nå lurer på er om det er mulig å skifte den, eller om man må legge opp helt ny ledning, evnt skjøte den?