TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Blokk og topp...

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #27281  av Christian

Er blokka lik på 2 og 3rev? Mener å ha lest det et sted, men gidder ikke å leite det opp igjen i kveld....
Om ikke, vil en 3rev topp og innsug passe rett på en 2gen blokk?
Vidar prata også om at en GTi topp ville passe godt, om ventilene ol. ble forsterka, noen som veit om dette stemmer?

#27288  av CelicaTurbo

tja, det er forskjell i kjølekanalene mellom en 2. gen og 3. gen toppakning så da er det vel også forskjell mellom blokkene tenker jeg.. men hvor mye betydning de forskjellene har det vet jeg ikke.. Det jeg vet er at jeg har sett forskjellene diskutert, med sammenligningsbilder på britisk forum. Men i disse diskusjonene har det også kommet frem at personer med 2. gen motor har brukt 3. gen toppakning med godt hell, men jeg vil nå tro at det ikke er noen pålitelig fremgangsmåte akkurat..

men må du bytte blokken da?

#27327  av Christian

Jeg må ikke bytte blokka nei, det er derfor jeg lurer på om jeg kunne satt på en 3rev topp og innsug :)

#27333  av CelicaTurbo

aner ikke, hør med det amerikanske MR2-forumet, det er vel folket der som har mest erfaringer med slike hybrider, men vær obs på at det er forskjeller i kjølekanalene og selv om det tilsynelatende fungerer så kan det jo være at deler av toppen får mangelfull eller ujevn kjøling?

#27393  av Christian

CelicaTurbo skrev:aner ikke, hør med det amerikanske MR2-forumet, det er vel folket der som har mest erfaringer med slike hybrider, men vær obs på at det er forskjeller i kjølekanalene og selv om det tilsynelatende fungerer så kan det jo være at deler av toppen får mangelfull eller ujevn kjøling?
Stemmer...går og lurer på om veiv og råder ol er likt, har ikke sjekka det opp, pga vanvittig dårlig tid :?
Skaffa en ribba 3gen og flytta over innmaten...? Skal se hva jeg finner ut i helga :roll:
 #27848  av Morten

Christian skrev:Er blokka lik på 2 og 3rev? Mener å ha lest det et sted, men gidder ikke å leite det opp igjen i kveld....
Om ikke, vil en 3rev topp og innsug passe rett på en 2gen blokk?
Vidar prata også om at en GTi topp ville passe godt, om ventilene ol. ble forsterka, noen som veit om dette stemmer?
Det er vel egentlig ikke dette du spør om, men tror forresten at du skal kunne bruke GTI blokk! Mener å ha lest et sted at forskjellen kun er dysene/kanalene for oljekjølingen under stemplene men at det er klargjort for dette på GTI-blokka slik at det ikke er så mye maskinarbeid som skal til for å fikse dette.
Er ikke 100% på dette, men muligens noe å sjekke opp?

#27861  av Christian

Kan nok stemme det, men veit ikke helt hvor lett det er å treffe den kanalen skikkelig. Det enkleste ville jo være å få tak i ei ny 3gen blokk, og samtidig få fordelene av bedre topp og innsug :)

#27909  av Morten

Har du fortsatt den gamle GTI-motoren din?
Isåfall hadde jeg vært veldig interessert i å se bilder av forskjellene dersom du tar en titt... :roll:

#27979  av Christian

Den solgte jeg for ett år siden :)
Har sannsynligvis en 1gen og en 3gen på hånden nå, skal prate kjapt med banzai-baggen før jeg gjør noe mer ut av det..