TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Lexus utvider i Norge?

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #227461  av @lpher

Hva vet vi?

Vi vet at Lexus ønsker seg, og vil før eller siden få, større markedsandel av det europeiske markedet...og det har også blitt hintet til at vi i Norge har "plass til" flere Lexus-forhandlere.

Når og hvor er det store spørsmålet :)

Toyota/Lexus Storo skal bygge om og vil da bygge en egen, større og mer separat, Lexus avdeling i samme slengen.
http://oslo.toyota.no/page?id=291&key=1957

Toyota Hell Bil i Trondheim vil utvide med en Lexus-avdeling, i eller i nærheten av sine lokaler på lade. Uvisst om vi snakker nybygg eller ikke. Men sannsynligheten for at de må bygge nytt er stor, da de har knapt med plass fra før av.
http://trondheim.toyota.no/page?id=358&key=1301

Noen som vet noe mer? :)

#227467  av sindrejl

hadde vært morro å fått seg jobb som bilselger når det kommer egne lexus butikker :D

#227501  av Kilgallon

Hadde vært grei jobb dette da :wink:

#227544  av ErikG

Veit vel relativt mye om selve byggingen på Storo. Firmaet til fatters som skal bygge der;) Alle Lexus butikkene skal bygges "likt". Blir et veldig rolig miljø på Lexus avdelingen, spesielle fliser som alle Lexus butikker har. Er en egen Lexus arkitekt som styrer hele Europa.

#227657  av sindrejl

ErikG skrev:Veit vel relativt mye om selve byggingen på Storo. Firmaet til fatters som skal bygge der;) Alle Lexus butikkene skal bygges "likt". Blir et veldig rolig miljø på Lexus avdelingen, spesielle fliser som alle Lexus butikker har. Er en egen Lexus arkitekt som styrer hele Europa.
nå fikk jeg enda mer lyst å jobbe der.. men de skal vel bare ha de proffeste i bransjen og bare gamle jubber :P

#227660  av celicagt4205nord

tror nok absolutt det er marked for Lexus i norge.Lexus er jo kjempekvalitet,så er det jo ganske status å kjøre lexus også...
På høy tid å gi statusbiler som audi,bmw og ,mercedes litt konkurranse
Med litt god markedsføring er det nok mulig..
Markedsføring som att Lexus faktisk eksisterer i norge ikke bare via import..

#227941  av chris

arctic_celi skrev:Ja.. hvorfor skulle man betale 435 000kr for denne:
http://www.finn.no/finn/car/object?finn ... =1&tot=821

Når man får denne for 439 900kr:
http://www.finn.no/finn/car/object?finn ... s=1&tot=24

Hadde valget vært mitt... så hadde det der vært forferdelig enkelt :D
Jeg ville anbefalt deg å sette deg inn i denne Avensisen før du skulle gjort et valg. Tro ikke at IS'en er så mye bedre eller mer utstyrt. Helt ærlig, mellom akkurat disse to, så hadde jeg faktisk valgt Avensisen, siden den er rett farge, minst like mye utstyr (om ikke mer..), og har mer plass :)
Uansett, kunne tenkt meg den 177hestern. 400Nm. NAM :D

#228060  av @lpher

sindrejl skrev:hadde vært morro å fått seg jobb som bilselger når det kommer egne lexus butikker :D
Kanskje det...men nå er ikke bilselgeryrket bestandig så rosenrødt da ;)

#228062  av @lpher

ErikG skrev:Veit vel relativt mye om selve byggingen på Storo. Firmaet til fatters som skal bygge der;) Alle Lexus butikkene skal bygges "likt". Blir et veldig rolig miljø på Lexus avdelingen, spesielle fliser som alle Lexus butikker har. Er en egen Lexus arkitekt som styrer hele Europa.
Ahh....takker for info :) Tidsaspekt på utbyggingen da?

#228063  av @lpher

sindrejl skrev:
nå fikk jeg enda mer lyst å jobbe der.. men de skal vel bare ha de proffeste i bransjen og bare gamle jubber :P
Ville du ha handla bil til 1,2 mill + av en selger med capsen på snei da? :D

#228064  av @lpher

celicagt4205nord skrev: tror nok absolutt det er marked for Lexus i norge.
Definitivt...og Lexus har jo vist at de mener alvor med sitt inntog i Europa, med modeller som passer vår verdensdel bedre...mk1 IS200, mk2 IS220d blant andre...og flere blir det nok etterhvert.
celicagt4205nord skrev: Lexus er jo kjempekvalitet,
Uten tvil...ligger jo bittelitt over Toyota...og DET sier jo en hel del ;)
celicagt4205nord skrev: så er det jo ganske status å kjøre lexus også...
Definitivt...noe som man først finner ut etter å ha prøvd det ;)
celicagt4205nord skrev: På høy tid å gi statusbiler som audi,bmw og ,mercedes litt konkurranse
Er ikke status med hennholdsvis ødelagte forstillinger, masse elektronikk trøbbel og rustholker vettu :D
celicagt4205nord skrev: Med litt god markedsføring er det nok mulig..
Helt klart :)
celicagt4205nord skrev: Markedsføring som att Lexus faktisk eksisterer i norge ikke bare via import..
Det er på høy tide at de trapper opp annonseringa si ja...ser de pr. idag annonserer stort sett bare i Finnansavisen og tilsvarende publikasjoner.

#228065  av @lpher

chris skrev:
arctic_celi skrev:Ja.. hvorfor skulle man betale 435 000kr for denne:
http://www.finn.no/finn/car/object?finn ... =1&tot=821

Når man får denne for 439 900kr:
http://www.finn.no/finn/car/object?finn ... s=1&tot=24

Hadde valget vært mitt... så hadde det der vært forferdelig enkelt :D
Jeg ville anbefalt deg å sette deg inn i denne Avensisen før du skulle gjort et valg. Tro ikke at IS'en er så mye bedre eller mer utstyrt. Helt ærlig, mellom akkurat disse to, så hadde jeg faktisk valgt Avensisen, siden den er rett farge, minst like mye utstyr (om ikke mer..), og har mer plass :)
Uansett, kunne tenkt meg den 177hestern. 400Nm. NAM :D
Nå var det ingen som spurte deg da! :mrgreen: Når vi har vekkelsesmøte her....så kanke du bare komme å ødelegge vettu! :D

#228071  av Stiansen

@lpher skrev:
celicagt4205nord skrev: På høy tid å gi statusbiler som audi,bmw og ,mercedes litt konkurranse
Er ikke status med hennholdsvis ødelagte forstillinger, masse elektronikk trøbbel og rustholker vettu :D
Tror nok det er en stund til vi får se like mye Lexus som Mercedes og BMW, men det gjør det jo bare mer ekslusivt å kjøre Lexus i mine øyne.. :)

#228104  av sindrejl

@lpher skrev:
sindrejl skrev:
Ville du ha handla bil til 1,2 mill + av en selger med capsen på snei da? :D
Nevah! Derfor kan jeg fint jobbe der :) Men får prøve å komme meg inn på markedet hos en "mindre" bedrift først og arbeide meg opp.. liker det ;) Vet at det ikke er bestandig rosenrødt men det er litt av greia med det.. skal være utfordrende men med muligheter for å tjene masse penger :)