Skiftet plugger på bilen i dag, og til min store engstelse var pluggene i sylinder 3 og 4 helt våte av olje. Vel og merke tror jeg ikke at tuppen av pluggene var dekket, men rundt gjengene. Hvis denne oljen kommer opp gjennom sylinderene burde ikke bilen da gå fryktelig dårlig og ryke blått? Har ikke registrert noe oljeforbruk til nå, og bilen går bra. Opplevde litt nykking av og til, og det var grunnen til at jeg byttet pluggene. Tror de har stått i motoren veldig lenge.
Søkte litt på forumet og fant ut at en hadde hatt problemer med at toppdekselpakningen var dårlig og at olje lakk inn til pluggene. Vil jo helst at dette skal være årsaken hos meg også. Noen som har opplevd noe av det samme "fenomenet"? Greit at slitte stempelringer slipper olje forbi og opp i forbrenningskammeret, men hvis dette er grunnen i mitt tilfelle så må det komme opp så mye at motoren ikke klarer forbrenne det......
Søkte litt på forumet og fant ut at en hadde hatt problemer med at toppdekselpakningen var dårlig og at olje lakk inn til pluggene. Vil jo helst at dette skal være årsaken hos meg også. Noen som har opplevd noe av det samme "fenomenet"? Greit at slitte stempelringer slipper olje forbi og opp i forbrenningskammeret, men hvis dette er grunnen i mitt tilfelle så må det komme opp så mye at motoren ikke klarer forbrenne det......
'92 MR2, 3.gen Turbo
'92 Civic VTi - SOLGT
'92 Civic VTi - SOLGT