TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• venter pÃ¥ varer fra usa

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #227976  av christer

har bestilt noe småtteri fra usa. hittil har alt gått bra, er kommer til gardermoen. men der er det stopp. har lagt der i 48timer nå og jeg skjønner ikke helt hvorfor. har en sånn fedex oversikt der det står
gardermoen- "Clearance delay"
hva betyr dette???

#227981  av celicat23

Fortollinga på gardermoen tar vel sin tid da.. Er ingen bombe at varer kan bruke kort tid fra USA->NORGE, og så bli liggende i 2.5 evigheter i tollen her i landet :roll:
 #228008  av Larsen

christer skrev:har bestilt noe småtteri fra usa. hittil har alt gått bra, er kommer til gardermoen. men der er det stopp. har lagt der i 48timer nå og jeg skjønner ikke helt hvorfor. har en sånn fedex oversikt der det står
gardermoen- "Clearance delay"
hva betyr dette???
Hvis de sendes via posten i Norge så skal det sendes ut et brev til deg som sier at de kan legge ut for tollen. Tar som regel to dager før du får brevet :(

#228017  av maxgets

Det er helt vanlig at det blir liggende lenge i tollen..

Selv om man har ordnet sånn fortollingsfullmakt el. hva det heter..

Har hatt pakker liggende på gardermoen i opp til 3 uker.. synd men sant..

#228157  av christer

fantastisk land vi bor i... :roll:

#228167  av maxgets

De toller varer i andre land og.. så hadde nok ikke hjulpet om du hadde flyttet uganda eller sverige eller hvor du vill =)

#228169  av Kilgallon

maxgets skrev:De toller varer i andre land og.. så hadde nok ikke hjulpet om du hadde flyttet uganda eller sverige eller hvor du vill =)
Men ikke alle land er like trege som Norge når det gjelder dette da.

#228186  av mr.ourom

Tar nok dessverre litt tid ja. Den raskeste måten er å ringe fedex på gardermoen og få de til å fakse mva regninga. Betal denne på nettbank og faks tilbake kvitteringa med ref nr. Da vil de kunne se pengene på konto neste dag og pakkene blir videresendt.

#229013  av Andreazz

Jeg kjøpte noen deler den 9mars når jeg var borte hos Titan Motorsports, kom hjem i går å da lå det hentelappe i posten! Delene hadde ankommet Norge den 13mars..