TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• ladetrykk

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #228090  av vichan

har en celica GT-4 1990 model med åpent luftfilter og Fmic.vurderer å skru opp ladetrykket. hvor mye burde jeg skru opp og hvor mange hester vil jeg få av dette

#228094  av sleeper

går geit og skru opp til 1kg.. ( går med 1.1 og men det begynner og bli skummelt da..)
for og få til dette må du montere en fuel cut defender..

vil nok få en 10-15hk pr 0.1 du skru opp..

#228096  av vichan

hvor får man kjøpt fuel cut defender i norge og hva er det orginale trykket på

#228099  av sleeper

vichan skrev:hvor får man kjøpt fuel cut defender i norge og hva er det orginale trykket på
orginalt er på ca 0.65kg..

vet ikke hvem som selger det her i norge.. men det finnes MYE av det på ebay...

#228101  av vichan

er det noe annet man også burde bytte før man skru opp som feks. til kaldere plugger.

#228103  av sleeper

eksos, DP, kaldere plugger, nytt fordelerlokk og rotor...

#228134  av larsst185

om du ikke allerede har gjordt det kan du blokkere slangen som går fra wg å til t-vsv.da får du høyere ladetrykk på 1-2 gear og en bil som føles MYE sprekere.

#228171  av Andy_Celica

Eller så skaffer neemi her på forumet den for 1450+ frakt tror jeg.

#228253  av Mani@c

Jeg har kjørt i nesten 2 år nå på 1.2 - 1.3 i ladetrykk på original ct26. (Men da med 1grad kaldere plugger og 98oktan) Fuelcut'en kan fikses midlertidig ved å ta av vakuumslangen som går til den originale ladetrykksmåleren, bare husk at du da aldri får fuelcut...

#228260  av sleeper

Mani@c skrev:Jeg har kjørt i nesten 2 år nå på 1.2 - 1.3 i ladetrykk på original ct26. (Men da med 1grad kaldere plugger og 98oktan) Fuelcut'en kan fikses midlertidig ved å ta av vakuumslangen som går til den originale ladetrykksmåleren, bare husk at du da aldri får fuelcut...
da kjører du VELDIG snillt eller så er måleren din 0.1-0.3kg feil...

#228262  av Mani@c

sleeper skrev:
Mani@c skrev:Jeg har kjørt i nesten 2 år nå på 1.2 - 1.3 i ladetrykk på original ct26. (Men da med 1grad kaldere plugger og 98oktan) Fuelcut'en kan fikses midlertidig ved å ta av vakuumslangen som går til den originale ladetrykksmåleren, bare husk at du da aldri får fuelcut...
Jeg kjører vel mer eller mindre normalt... Og det er blitz sin boostcontroller så jeg tror den er rimelig nøyaktig...

#228275  av sleeper

Mani@c skrev:
sleeper skrev:
Jeg kjører vel mer eller mindre normalt... Og det er blitz sin boostcontroller så jeg tror den er rimelig nøyaktig...
tja, hvis jeg virkelig skal spikke fliser så er det ikke helk korekt da.. for det er litt trykkfall fra turboen til innsuget.. ( og regner med at blitz sin måler ved turboen? )
men nå er jeg VELDIG sær altså! ( gjør det kun for og kverulere litt her jeg sitter på jobb og KJEDER meg!)

#228282  av Mani@c

sleeper skrev:tja, hvis jeg virkelig skal spikke fliser så er det ikke helk korekt da.. for det er litt trykkfall fra turboen til innsuget.. ( og regner med at blitz sin måler ved turboen? )
men nå er jeg VELDIG sær altså! ( gjør det kun for og kverulere litt her jeg sitter på jobb og KJEDER meg!)
Hehe... joda, det er litt fall... men det er ikke rare greiene... turbotimeren er montert på innsuget og viser noenlunde det samme. Ellers så har jeg ved flere anledninger på sakte gasspådrag vært oppe over 1.4kg, noe som alltid legger igjen blandede følelser... :twisted: :shock:

#228292  av sleeper

Mani@c skrev:
sleeper skrev:tja, hvis jeg virkelig skal spikke fliser så er det ikke helk korekt da.. for det er litt trykkfall fra turboen til innsuget.. ( og regner med at blitz sin måler ved turboen? )
Hehe... joda, det er litt fall... men det er ikke rare greiene... turbotimeren er montert på innsuget og viser noenlunde det samme. Ellers så har jeg ved flere anledninger på sakte gasspådrag vært oppe over 1.4kg, noe som alltid legger igjen blandede følelser... :twisted: :shock:
hehe, du lever farlig... :wink: ( og da passer signaturen din enda bedre... :lol: )