Side 1 av 2

ladetrykk

Legg innLagt inn:14 mar 2007 20:21
av vichan
har en celica GT-4 1990 model med åpent luftfilter og Fmic.vurderer å skru opp ladetrykket. hvor mye burde jeg skru opp og hvor mange hester vil jeg få av dette

Legg innLagt inn:14 mar 2007 20:27
av sleeper
går geit og skru opp til 1kg.. ( går med 1.1 og men det begynner og bli skummelt da..)
for og få til dette må du montere en fuel cut defender..

vil nok få en 10-15hk pr 0.1 du skru opp..

Legg innLagt inn:14 mar 2007 20:32
av vichan
hvor får man kjøpt fuel cut defender i norge og hva er det orginale trykket på

Legg innLagt inn:14 mar 2007 20:36
av sleeper
vichan skrev:hvor får man kjøpt fuel cut defender i norge og hva er det orginale trykket på
orginalt er på ca 0.65kg..

vet ikke hvem som selger det her i norge.. men det finnes MYE av det på ebay...

Legg innLagt inn:14 mar 2007 20:39
av vichan
er det noe annet man også burde bytte før man skru opp som feks. til kaldere plugger.

Legg innLagt inn:14 mar 2007 20:43
av sleeper
eksos, DP, kaldere plugger, nytt fordelerlokk og rotor...

Legg innLagt inn:14 mar 2007 21:59
av larsst185
om du ikke allerede har gjordt det kan du blokkere slangen som går fra wg å til t-vsv.da får du høyere ladetrykk på 1-2 gear og en bil som føles MYE sprekere.

Legg innLagt inn:14 mar 2007 22:02
av bananaboy
Trstuning.no leverer HKS Fuel cut defencer.

http://www.trstuning.no/index.php?vis=49

Legg innLagt inn:14 mar 2007 23:08
av Andy_Celica
Eller så skaffer neemi her på forumet den for 1450+ frakt tror jeg.

Legg innLagt inn:15 mar 2007 11:22
av Mani@c
Jeg har kjørt i nesten 2 år nå på 1.2 - 1.3 i ladetrykk på original ct26. (Men da med 1grad kaldere plugger og 98oktan) Fuelcut'en kan fikses midlertidig ved å ta av vakuumslangen som går til den originale ladetrykksmåleren, bare husk at du da aldri får fuelcut...

Legg innLagt inn:15 mar 2007 12:06
av sleeper
Mani@c skrev:Jeg har kjørt i nesten 2 år nå på 1.2 - 1.3 i ladetrykk på original ct26. (Men da med 1grad kaldere plugger og 98oktan) Fuelcut'en kan fikses midlertidig ved å ta av vakuumslangen som går til den originale ladetrykksmåleren, bare husk at du da aldri får fuelcut...
da kjører du VELDIG snillt eller så er måleren din 0.1-0.3kg feil...

Legg innLagt inn:15 mar 2007 12:23
av Mani@c
sleeper skrev:
Mani@c skrev:Jeg har kjørt i nesten 2 år nå på 1.2 - 1.3 i ladetrykk på original ct26. (Men da med 1grad kaldere plugger og 98oktan) Fuelcut'en kan fikses midlertidig ved å ta av vakuumslangen som går til den originale ladetrykksmåleren, bare husk at du da aldri får fuelcut...
da kjører du VELDIG snillt eller så er måleren din 0.1-0.3kg feil...
Jeg kjører vel mer eller mindre normalt... Og det er blitz sin boostcontroller så jeg tror den er rimelig nøyaktig...

Legg innLagt inn:15 mar 2007 13:55
av sleeper
Mani@c skrev:
sleeper skrev:
Mani@c skrev:Jeg har kjørt i nesten 2 år nå på 1.2 - 1.3 i ladetrykk på original ct26. (Men da med 1grad kaldere plugger og 98oktan) Fuelcut'en kan fikses midlertidig ved å ta av vakuumslangen som går til den originale ladetrykksmåleren, bare husk at du da aldri får fuelcut...
da kjører du VELDIG snillt eller så er måleren din 0.1-0.3kg feil...
Jeg kjører vel mer eller mindre normalt... Og det er blitz sin boostcontroller så jeg tror den er rimelig nøyaktig...
tja, hvis jeg virkelig skal spikke fliser så er det ikke helk korekt da.. for det er litt trykkfall fra turboen til innsuget.. ( og regner med at blitz sin måler ved turboen? )
men nå er jeg VELDIG sær altså! ( gjør det kun for og kverulere litt her jeg sitter på jobb og KJEDER meg!)

Legg innLagt inn:15 mar 2007 14:15
av Mani@c
sleeper skrev:tja, hvis jeg virkelig skal spikke fliser så er det ikke helk korekt da.. for det er litt trykkfall fra turboen til innsuget.. ( og regner med at blitz sin måler ved turboen? )
men nå er jeg VELDIG sær altså! ( gjør det kun for og kverulere litt her jeg sitter på jobb og KJEDER meg!)
Hehe... joda, det er litt fall... men det er ikke rare greiene... turbotimeren er montert på innsuget og viser noenlunde det samme. Ellers så har jeg ved flere anledninger på sakte gasspådrag vært oppe over 1.4kg, noe som alltid legger igjen blandede følelser... :twisted: :shock:

Legg innLagt inn:15 mar 2007 15:12
av sleeper
Mani@c skrev:
sleeper skrev:tja, hvis jeg virkelig skal spikke fliser så er det ikke helk korekt da.. for det er litt trykkfall fra turboen til innsuget.. ( og regner med at blitz sin måler ved turboen? )
men nå er jeg VELDIG sær altså! ( gjør det kun for og kverulere litt her jeg sitter på jobb og KJEDER meg!)
Hehe... joda, det er litt fall... men det er ikke rare greiene... turbotimeren er montert på innsuget og viser noenlunde det samme. Ellers så har jeg ved flere anledninger på sakte gasspådrag vært oppe over 1.4kg, noe som alltid legger igjen blandede følelser... :twisted: :shock:
hehe, du lever farlig... :wink: ( og da passer signaturen din enda bedre... :lol: )