Er egentlig litt artig å oppleve tysker-elskere på jobben som stadig lurer på hvorfor jeg gidder å vurdere motorbytte, når jeg kan lett hente 50-80 hk med en standard chip
Jeg fortalte dem i all enkelhet HVORFOR dette er mulig på mange Audier - BMWer etc, og hvorfor det ikke er mulig på en bil hvor motoren ikke leveres med 100 hester mindre enn den er bygget for, bare strupet med en "snill" chip...
De likte meg heller dårlig en liten stund etter det, gitt!
I all korthet, innebærer jo chiptrimming å hente ut mer av motoren / endre karakteristikk i forhold til original styring. Jo mer som er hentet ut av motoren med den originale chippen, jo mindre gevinst er det å finne ved å bytte til en annen chip, selv en spesialtilpasset en...
Men som Kristian sier, etter bytte av f.eks filter og eksos, er nok en chip på sin plass, om ikke annet for å utnytte modifiseringene dine fult ut.
En chip kan aldri gi motoren din mer kraft, kun hindre deg i å ta ut all kraften motoren potensielt har
