TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • EU-kontr., for høyCO

  • Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #228465  av carsten
 
Fikk 2'er feil på for høy CO, noen som har hatt samme problem? Kan det være noe annet enn at katalysatoren er gåen?

På forhånd takk, om noen har tips eller erfaring...

MR2 '91, orginal eksos, ikke turbo.
 #228561  av Ivar
 
carsten skrev:Fikk 2'er feil på for høy CO, noen som har hatt samme problem? Kan det være noe annet enn at katalysatoren er gåen?

På forhånd takk, om noen har tips eller erfaring...

MR2 '91, orginal eksos, ikke turbo.
Potensielt lambda.

 #229230  av Eddy86
 
Ã…ssen ser luftfilteret ut da? Lenge siden du har bytta olje, tennplugger osv?
Bruker bilen noe olje?

 #229419  av carsten
 
Luftfilteret har jeg dårlig samvittighet for, tror det har sittet der i hvertfall 4 år. Ca et år/8000km siden sist oljeskift, den bruker ganske mye, sikkert etterfyllt rundt to liter siden sist skift.

Pluggene ble bytta for et par år siden, denso med plat.tip.

co

 #229543  av hugomidt
 
første pri ved høg co er luftfilter , tennplugga , tennplugg kabler, rotor lokk, andre reke veit eg at nokre biler greier krava med bytte olje og evnt ha på motor rens el. som også hjelper på å rense motor og evnt cat.