TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Ã…ssen gear olje pÃ¥ mkiv?

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Supra
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Supra
 #228577  av TOYPARTS

kevin skrev:Noen som har noen anbefalinger om åssen olje jeg bør bruke på gear kassa?
om det er manuell så er det en spesialolje som kun selges på toyota.

#228581  av kevin

manuel ja..Jobber på Toyota jeg,og den olja vi har brukt har gått ut..Så derfor tenkte jeg det var noen andre typer å få tak i? Ringte toyota Norge,og dem pratet om noe castrol olje det gjikk ann å bruke..Noen som har erfaringer med det?

#228585  av TOYPARTS

kevin skrev:manuel ja..Jobber på Toyota jeg,og den olja vi har brukt har gått ut..Så derfor tenkte jeg det var noen andre typer å få tak i? Ringte toyota Norge,og dem pratet om noe castrol olje det gjikk ann å bruke..Noen som har erfaringer med det?
hmm da hadde jeg kjøpt på bmw, toyota kassen er en getragkasse, jeg kjøpte girolje der for kun en uke siden så det hørtes rart ut, hmm jaja sånn er livet, men tror jeg ville hørt på bmw der.

#228604  av tore 95 tt euro spec

Her har du delenr på giroljen til toyotas v160 : 08885-01306
Kommer på liters flasker.

#228631  av kevin

er det dele nr jeg har prøvd å bestille...men de sier det har gått ut 8) At dem ikke har den lenger !
 #228697  av bjornalf

denne kassa SKAL bare ha v160 olje..... ferdig med d......

kan skaffe deg v160 olje hvis du er interisert.... blir sikkert samme prisen som hos toyota mn pluss frakt fra japan...

#228729  av soltec

Eg fikk bestilt gjennom toyota i bergen, de bestilte fra japan.

#228734  av kevin

ok.da sier jeg ifra hvis jeg ikke får skaffet den selv :D
 #228754  av TOYPARTS

bjornalf skrev:denne kassa SKAL bare ha v160 olje..... ferdig med d......

kan skaffe deg v160 olje hvis du er interisert.... blir sikkert samme prisen som hos toyota mn pluss frakt fra japan...
jo men framdeles er det en getragkasse og man kan bruke samme oljen som på bmw sin getragkasse.
 #228791  av bjornalf

TOYPARTS skrev:

jo men framdeles er det en getragkasse og man kan bruke samme oljen som på bmw sin getragkasse.
nå vet nu ikke.... oljen er utviklet spesielt for denne kassa.... har vært mye diskusjon om dette på forum i usa og australia... og d er ikke enda kommet en tråd der en som er fornøyd med en annen olje en akkurat v160 olja... mn kan jo være at bmw olja er akkurat samme olja... skal ikke si at jeg vet alt... mn var rart at di guruene fra usa og aus ikke fant ut dette?
 #228820  av TOYPARTS

bjornalf skrev:
TOYPARTS skrev:

nå vet nu ikke.... oljen er utviklet spesielt for denne kassa.... har vært mye diskusjon om dette på forum i usa og australia... og d er ikke enda kommet en tråd der en som er fornøyd med en annen olje en akkurat v160 olja... mn kan jo være at bmw olja er akkurat samme olja... skal ikke si at jeg vet alt... mn var rart at di guruene fra usa og aus ikke fant ut dette?
suprakassen er utviklet av getrag og de er nesten identiske til 6 trinns getrag fra bmw, tviler på at de bruker "spesiallagre" i supra, jeg for min del hadde ikke stusset med å fylle på olje som bmw bruker, det er en castrol olje som jeg ikke vet typen på, neste ting er jo om oljen faktisk er gått ut, skal alle bare la vær å btyye olje da???

#228897  av mr.ourom

Har kjørt med castrol tq dexron II i flere år. Fungerer bra for meg. Dette er olja som bmw bruker på sine getrag kasser. Castrol er den eneste olja som passer disse kassene og er også det eneste merket som lager olje som har spesialgodkjennelse til bmw bakaksel(med diffbrems). Castrol satser jo mer på det europeiske markedet derfor er det kanskje ikke like kjent å bruke denne i usa?(bare en tanke) Tror det går greit å skaffe castle v160 olja fra usa hvis noen absolutt føler for å bruke den. Høres merkelig ut at denne olja er utgått. Må nok få han på delelageret til å sjekke litt bedre.
 #228919  av bjornalf

TOYPARTS skrev:
bjornalf skrev:
TOYPARTS skrev:
v160 olja... mn kan jo være at bmw olja er akkurat samme olja... skal ikke si at jeg vet alt... mn var rart at di guruene fra usa og aus ikke fant ut dette?
hmm vanskelig å skjønne denne...

#229030  av MKIV

skjer det no spes vis feil olje blir brukt.(ulyd osv) :D