TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Mr2 Mk2 Motor Problem.

  • Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #228757  av RøreLua
 
Hei. huff bilen min ble klikk i dag. huff Motoren sperer seg helt i ca 5 tusen. høres ikke bra ut den kvæler seg liksom... er akuratt i det det korte innsuget skal slå inn. men noen som har vært borti dette før?
merker bilen går dårligere opp til 5 også.

Noen som vet noe? :cry:

Takker for all hjelp

 #228851  av Andy_Celica
 
Kan høres ut som et tenningsproblem, lenge siden du har bytte plugger? eventule fordeler og rotor?

Lyser motorlampa i speedoen da den beynner å gå dårlig?

 #229015  av RøreLua
 
Andy_Celica skrev:Kan høres ut som et tenningsproblem, lenge siden du har bytte plugger? eventule fordeler og rotor?

Lyser motorlampa i speedoen da den beynner å gå dårlig?
har ikke hatt blen en måndte ennå jeg :(

 #229228  av Eddy86
 
Har u katalysator? Prøv da evnt. å bank litt på den og hør om det skrangler noe..

 #229356  av RøreLua
 
Eddy86 skrev:Har u katalysator? Prøv da evnt. å bank litt på den og hør om det skrangler noe..
hmm er ikke helt sikker jeg asså,, men skal katalysatoren ha noe og gjøre med hvor høyt motoren går på turtall?

 #229687  av Dennis87
 
den kan ha noe å gjøre med det ja, hvis den er nesten tett får motoren pusteproblemer når den ikke klarer å kvitte seg med eksosen fort nok og da vil den ikke klare å komme på høyre turtall.

 #229689  av Robin_MR 2
 
En kompis hadde liknende problem med sin MK1. Etter hvert måtte styreenheten byttes. Nå er vel motoren i en MK2 ikke helt lik en MK1-motor, men...

 #229781  av RøreLua
 
Robin_MR 2 skrev:En kompis hadde liknende problem med sin MK1. Etter hvert måtte styreenheten byttes. Nå er vel motoren i en MK2 ikke helt lik en MK1-motor, men...
Nei stemmer jo det.
men var på toyota og hørte de hadde hatt mange slike motorer med vacum og falsk luft problemer. så får se hva jeg gjør.

er det styreenheten så skulle jo motorlampen ha lyst? eller på Feilkoder da.

 #229805  av Robin_MR 2
 
Blir fort dyrt om du må bytte ut elektronikken, så det er sikkert lurt å sjekke at det ikke er noe som kan være lettere å fixe.

 #229811  av sindrejl
 
Robin_MR 2 skrev:Blir fort dyrt om du må bytte ut elektronikken, så det er sikkert lurt å sjekke at det ikke er noe som kan være lettere å fixe.
kun dyrt om du lar toyota fikse det :P mr2 mk2 er ikke den dyreste bilen i verden å skru på.. ecu'er får man slengt etter seg og 3sge er en veldig grei motor

 #231244  av BT-GTI
 
sindrejl skrev:
Robin_MR 2 skrev:Blir fort dyrt om du må bytte ut elektronikken, så det er sikkert lurt å sjekke at det ikke er noe som kan være lettere å fixe.
kun dyrt om du lar toyota fikse det :P mr2 mk2 er ikke den dyreste bilen i verden å skru på.. ecu'er får man slengt etter seg og 3sge er en veldig grei motor
HALLO!!!!!!!!! har du holdt på med elektronikken på en mr2 noen gang og da mener jeg startersystemet/elektronikk spessielt. 1. toyota kan ikke feilkode enkelte komponeter som kan være ødelagt. 2 du kan ikke kjøpe for så å bytte elektrokomponeter. 3 feilkoder som bilen selv oppgir er så vage at man ikke veit i hvilken ende man skal starte. har holdt på siden november med å finne feilen på min, men har enda ikke fått liv i bilen.har ikke fåttt gjort så mye om gangen, men delene koster skjorta så man burde velge med omhu. eks coil 1500kr, ignitor 3500kr plugger pluggledninger fordeler rotorlokk osv på ca 2500-3000k!!!!.
eceuer er greit noen ganger. jeg må vel snart på jakt etter en 92jdm turbo ecu og devokser ikke akkurat på trær... ikke ta alle ting under en kam. bil er dyrt sånn er det(hvis du er glad i den da). strips og elefant-teip fikser ikke problemer det bare drøyer de ut....