Side 1 av 1

Mr2 Mk2 Motor Problem.

Legg innLagt inn:17 mar 2007 17:35
av RøreLua
Hei. huff bilen min ble klikk i dag. huff Motoren sperer seg helt i ca 5 tusen. høres ikke bra ut den kvæler seg liksom... er akuratt i det det korte innsuget skal slå inn. men noen som har vært borti dette før?
merker bilen går dårligere opp til 5 også.

Noen som vet noe? :cry:

Takker for all hjelp

Legg innLagt inn:17 mar 2007 22:35
av Andy_Celica
Kan høres ut som et tenningsproblem, lenge siden du har bytte plugger? eventule fordeler og rotor?

Lyser motorlampa i speedoen da den beynner å gå dårlig?

Legg innLagt inn:18 mar 2007 19:21
av RøreLua
Andy_Celica skrev:Kan høres ut som et tenningsproblem, lenge siden du har bytte plugger? eventule fordeler og rotor?

Lyser motorlampa i speedoen da den beynner å gå dårlig?
har ikke hatt blen en måndte ennå jeg :(

Legg innLagt inn:19 mar 2007 17:25
av Eddy86
Har u katalysator? Prøv da evnt. å bank litt på den og hør om det skrangler noe..

Legg innLagt inn:19 mar 2007 22:48
av RøreLua
Eddy86 skrev:Har u katalysator? Prøv da evnt. å bank litt på den og hør om det skrangler noe..
hmm er ikke helt sikker jeg asså,, men skal katalysatoren ha noe og gjøre med hvor høyt motoren går på turtall?

Legg innLagt inn:21 mar 2007 12:32
av Dennis87
den kan ha noe å gjøre med det ja, hvis den er nesten tett får motoren pusteproblemer når den ikke klarer å kvitte seg med eksosen fort nok og da vil den ikke klare å komme på høyre turtall.

Legg innLagt inn:21 mar 2007 12:58
av Robin_MR 2
En kompis hadde liknende problem med sin MK1. Etter hvert måtte styreenheten byttes. Nå er vel motoren i en MK2 ikke helt lik en MK1-motor, men...

Legg innLagt inn:21 mar 2007 21:07
av RøreLua
Robin_MR 2 skrev:En kompis hadde liknende problem med sin MK1. Etter hvert måtte styreenheten byttes. Nå er vel motoren i en MK2 ikke helt lik en MK1-motor, men...
Nei stemmer jo det.
men var på toyota og hørte de hadde hatt mange slike motorer med vacum og falsk luft problemer. så får se hva jeg gjør.

er det styreenheten så skulle jo motorlampen ha lyst? eller på Feilkoder da.

Legg innLagt inn:21 mar 2007 22:42
av Robin_MR 2
Blir fort dyrt om du må bytte ut elektronikken, så det er sikkert lurt å sjekke at det ikke er noe som kan være lettere å fixe.

Legg innLagt inn:21 mar 2007 23:05
av sindrejl
Robin_MR 2 skrev:Blir fort dyrt om du må bytte ut elektronikken, så det er sikkert lurt å sjekke at det ikke er noe som kan være lettere å fixe.
kun dyrt om du lar toyota fikse det :P mr2 mk2 er ikke den dyreste bilen i verden å skru på.. ecu'er får man slengt etter seg og 3sge er en veldig grei motor

Legg innLagt inn:29 mar 2007 16:54
av BT-GTI
sindrejl skrev:
Robin_MR 2 skrev:Blir fort dyrt om du må bytte ut elektronikken, så det er sikkert lurt å sjekke at det ikke er noe som kan være lettere å fixe.
kun dyrt om du lar toyota fikse det :P mr2 mk2 er ikke den dyreste bilen i verden å skru på.. ecu'er får man slengt etter seg og 3sge er en veldig grei motor
HALLO!!!!!!!!! har du holdt på med elektronikken på en mr2 noen gang og da mener jeg startersystemet/elektronikk spessielt. 1. toyota kan ikke feilkode enkelte komponeter som kan være ødelagt. 2 du kan ikke kjøpe for så å bytte elektrokomponeter. 3 feilkoder som bilen selv oppgir er så vage at man ikke veit i hvilken ende man skal starte. har holdt på siden november med å finne feilen på min, men har enda ikke fått liv i bilen.har ikke fåttt gjort så mye om gangen, men delene koster skjorta så man burde velge med omhu. eks coil 1500kr, ignitor 3500kr plugger pluggledninger fordeler rotorlokk osv på ca 2500-3000k!!!!.
eceuer er greit noen ganger. jeg må vel snart på jakt etter en 92jdm turbo ecu og devokser ikke akkurat på trær... ikke ta alle ting under en kam. bil er dyrt sånn er det(hvis du er glad i den da). strips og elefant-teip fikser ikke problemer det bare drøyer de ut....