TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Bestille deler fra USA

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #229494  av A_hjelme

Sikkert noen her inne som vet hvor jeg får kjøpt billig toyota-deler fra usa eller lignende...
MÃ¥ ha nytt fordelerlokk til 3sgte 3gen og nye pakninger rundt siderutene.
+litt mer småsnacks..
Har sjekket priser på toyota her i norge, og prisene er noe drøy :?

#229513  av Andy_Celica

Moderator bør sette denne som stickey under Mr2 FAQ

#229865  av A_hjelme

Tusen tusen takk :D

#230418  av Dr.Ling

Noen som faktisk har bestilt noe fra disse (bortsett fra twosRus, da)?
Gikk det greit?

Kan vel være vanskelig å få bestilt gen3 deler fra amerikanske sider som selger originale Toyota-deler, ihvertfall ved å bruke webshoppene. Men de skaffer det sikkert på forespørsel...kanskje.

#230527  av Dalan

http://www.rockauto.com er også veldig bra, leverer på en uke hvis de har på lager :)

#259535  av A_hjelme

Bestilte fra http://www.twosrus.com å alt gikk som smurt :)
Men hvor mye kan man handle for før man må betale moms?
Har hørt noen nevnte 9000,- ?

#259539  av Dr.Ling

MVA-fritak (momsfritt) ved import:
- Gavesendinger med verdi opp til 1000kr
- Andre forsendelser (bestilte varer, deler etc) med verdi opp til 200kr! Gjelder ikke tobakk og alkohol.
- Endel andre unntak: Museumsgjenstander, undervisningsmateriell, om du jobber for FN osv. osv.

#259572  av Larsen

MVA for deler fra twosrus har jeg som regel måtte betale på posten ved henting. Andre firmaer kan sende deg fakturaer i posten. Pass på å aldri send med DHL. De har et sinnsykt fakturagebyr.

#259597  av Syns

Larsen skrev:MVA for deler fra twosrus har jeg som regel måtte betale på posten ved henting. Andre firmaer kan sende deg fakturaer i posten. Pass på å aldri send med DHL. De har et sinnsykt fakturagebyr.
Jeg har erfart at Posten er mye dyrere enn DHL! DHL tar jo bare 50 kr i fortollingsgebyr. Regner med det er det du snakker om.

#259627  av Larsen

Syns skrev:
Larsen skrev:MVA for deler fra twosrus har jeg som regel måtte betale på posten ved henting. Andre firmaer kan sende deg fakturaer i posten. Pass på å aldri send med DHL. De har et sinnsykt fakturagebyr.
Jeg har erfart at Posten er mye dyrere enn DHL! DHL tar jo bare 50 kr i fortollingsgebyr. Regner med det er det du snakker om.
Fikk vel gebyr på rundt 1000kr jeg. Så kom de 600 kr i MVA i tillegg

#259637  av Christian

Mener jeg betalte 960kr eller noe for fordeler og rotor til min her i norge. Synes ikke det er så ille, med tanke på at jeg har delene i hånda dagen etter at de bestilles :wink: