Vel, det skal jo være alltid noe, ikke sant? 
I kveld da jeg parkerte bilen og dro ut nøkkelen spratt ikke rattet opp i "lett-å-stige-ut"-posisjon, så jeg stakk nøkkelen ut og inn noen ganger, dro litt i rattet for å se om det ville opp.. neivel, går ut av bilen og trykker knappen for sentrallåsen for å låse bilen, og halvsekundet senere blir låsene åpnet igjen av sentrallåsen
Så, dvs at mekanismen som er i tenningslåsen som forteller at nøkkelen er tilstede ikke fungerer så den tror at nøkkelen fremdeles står i: derfor får ikke jeg opp rattet og ikke får jeg løst bilen med bryteren. Heldighvis gikk det fremdeles bra å låse bilen utenifra med nøkkel.
Noen som har peiling på hvordan den mekanismen/bryteren der fungerer eller er det bare å belage seg på å bytte hele stasen, men tilhørende bytte av låsesylindre over hele bilen?

I kveld da jeg parkerte bilen og dro ut nøkkelen spratt ikke rattet opp i "lett-å-stige-ut"-posisjon, så jeg stakk nøkkelen ut og inn noen ganger, dro litt i rattet for å se om det ville opp.. neivel, går ut av bilen og trykker knappen for sentrallåsen for å låse bilen, og halvsekundet senere blir låsene åpnet igjen av sentrallåsen

Noen som har peiling på hvordan den mekanismen/bryteren der fungerer eller er det bare å belage seg på å bytte hele stasen, men tilhørende bytte av låsesylindre over hele bilen?

- Kristian - grunnlegger ts-ogn (tidligere mr2-ogn)
1992 US MR2 Turbo sjøgrønn
solgt: 1992 MR2 blågrønn
solgt: 1990 Celica Turbo
Takk til forumbruker kake for avatarbildet
1992 US MR2 Turbo sjøgrønn
solgt: 1992 MR2 blågrønn
solgt: 1990 Celica Turbo
Takk til forumbruker kake for avatarbildet