TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• underfundig følelse med sommerdekkene

• Diskusjon rundt dekk og felg osv. (Ikke kjøp og salg)
Diskusjon rundt dekk og felg osv. (Ikke kjøp og salg)
 #229816  av inzane2012

satte idag på sommerfelgene min for å se hvordan di ser ut på bilen(skal selges) og såg at ET var 42mm, såg og på gummien at di var slitt en del på kanten på innsiden av hjulet...
tenkte ikke noe mer over det til jeg hadde begynte å kjøre da jeg merket at di sporet en del, og drog litt vel mye til høyre(felgen er forresten en 7.5*18" felg) så det jeg lurte på er om ET er for lite slik at dekket tar borti demperen og gjør slik at bilen drar til høyre? eller kan det vere at slitasjen på innsiden av dekket gir ubalanse i hjulet??
er forresten en 2mm spacer på bakhjula, og vanlig slitasje på framhjula...

er det ikke slik at vist innpresset er lavere vil dekket ta i demperen mens for mye vil dekket ta i hjulbuen??

og vil det gå med 8*17 med 225 bredde og et45 på felgen??

litt offtopic, men noen andre her som har erfaring med falken FK-452 dekk? det som stod på sommerfelgene så jeg har ikke fått kjørt di så mye, pluss bakdekkene må byttes rimelig snart... så lurer på om jeg skal gå for samme dekk, lest litt om di på nettet og ser ut til at folk der liker di...
 #229820  av sindrejl

inzane2012 skrev: litt offtopic, men noen andre her som har erfaring med falken FK-452 dekk? det som stod på sommerfelgene så jeg har ikke fått kjørt di så mye, pluss bakdekkene må byttes rimelig snart... så lurer på om jeg skal gå for samme dekk, lest litt om di på nettet og ser ut til at folk der liker di...
tenkte å gå for samme dekka selv, har ikke prøvd men bare lest positivt om dem :)

#229822  av Matsern

Har du senket bilen?

På min gamle 200sx dro bilen min veeeldig til høyre etter at jeg satt på større felger og dekk og senket bilen. Merket det spesielt på våt vei at bilen var veldig rar og kjøre. En 4-hjulskontroll rettet alt, så antok det var litt feil hjulvinkler etter senkingen samt at større felger og dekk sikkert hadde litt med saken å gjøre også.

#229884  av inzane2012

Matsern skrev:Har du senket bilen?

På min gamle 200sx dro bilen min veeeldig til høyre etter at jeg satt på større felger og dekk og senket bilen. Merket det spesielt på våt vei at bilen var veldig rar og kjøre. En 4-hjulskontroll rettet alt, så antok det var litt feil hjulvinkler etter senkingen samt at større felger og dekk sikkert hadde litt med saken å gjøre også.
nei bilen er helt orginal den, er ikke gjort noe annet med den enn å skifte noen blinkers og ett luftfilter så langt:)

men syns det var så rart slite mønster på spesiellt bakdekkene, ser ut som noen har tatt ei skjei og holdt mot innerkanten mens dekket gikk rundt, så tenkte at dekket tok oppi demperen, men ser ikke noe merke på den av det(kan seff komme av at det er igjenngrodd med drit der nå, hehe)...er egentlig samme slitemønsteret på vinterdekkene mine, at di er nesten helt nedslitt på innsiden og gode nok til vertall en sesong til på utsiden, er ikke sånn framme...pluss at bilen sporer ganske mye, trenger nesten ikke styre med rattet noen plasser;) hehe

#229902  av mr2cato

Hadde jeg vært deg ville jeg tatt en hjulstillingskontroll, på alle 4 hjulene.
Det er jo en 14Ã¥r gammel bil vet du!

#230021  av Jarmund

hjullstillinga er nok problemet, og muligens slitte foringer!?

#230091  av inzane2012

mr2cato skrev:Hadde jeg vært deg ville jeg tatt en hjulstillingskontroll, på alle 4 hjulene.
Det er jo en 14Ã¥r gammel bil vet du!
får gi beskjed til di på toyota når jeg får somlet meg til å bestillt service, er så glømsk av hadde glømt familiejuvelene hadde di vert avtagbare...
fant forresten og ut at cluchen på byttes, lekte meg litt idag for å slite ut siste resten av di gamle dekkene, og merket at clutchen ikke var som normal en liten stund etterpå, luktet ganske svidd av den etterpå og...